g36rail?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
futuremind

g36rail?

Inlägg av futuremind »

jag har en g36e2 denna modell
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... en-ii-6778

jag letar efter en lång rail man kan sätta under handguarden för lampa frontgrepp osv

någon som vet någon lång rail som sitter bra :)???

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

ohman

Re: g36rail?

Inlägg av ohman »

Om din ser ut som min på undersidan kan du montera i princip vilket rail som helst där under, men du måste tillverka någon form av fäste på insidan av handguarden då inga standardfästen finns. De långa G36 railen fungerar antagligen hyfsat (http://www.rodastjarnan.com/airsoft/g36 ... /set--9017). Det beror på hur lång rail du vill ha? Jag tror inte att det finns en rail som räcker hela vägen, jag har i alla fall inte hittat någon. Ett annat alternativ är att montera 2 st korta G36C rails på de avstånd där du vill ha lampa och handtag.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

futuremind

Inlägg av futuremind »

har kollat på denna men kommer nog inte passa då jag bara har långa ovala hål inga skruv hål överhuvetaget:(

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

ohman

Inlägg av ohman »

Det är det jag menar med att du måste fixa infästningen själv. Det finns inga färdiga hål för rails på den långa G36:an tyvärr.

Jag har gjort en snabblösning för att få dit en rail tills jag orkar leta upp och borra i en plåtbit med rätt dimensioner. Jag kapade ett elrör, filade till ena halvan så den passar bra i spåret på insidan av handguarden. gjorde två hål där jag ville ha skruvarna till railet, på med railet under, skruvar in, plastskena på, mutter på insidan klart! Det funkar bra, men skulle onekligen vara mycket bättre med en metallbit (gärna med gängade hål) istället för plast. Principen är den samma dock och öppnar för dig att sätta vilken längd du vill var som helst på undersidan.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar