Några bilder på mig i min tyska gear tagna under UAFs utställning/uppvisning/event under Kulturnatten 08/09-2012 i Uppsala.
Jag stod aldrig still och posade förutom när unga damer ville fotas tillsammans med oss, därav inga riktiga posing-bilder utan bara RS-bilder

Va inte oroliga, vi hade alla tillstånd som behövdes från alla myndigheter.
Anländer till Camp Caroline (Carolina Rediviva) efter patrull i centrum.
Radioprat strax innan en uppvisning av diverse manövrar inför publik (pyro-granat-artilleriet på slutet var uppskattat!)
Växelvis framryckning under uppvisningen.
Sittande skjutställning under uppvisningen.
Jag visar och förklarar hur vår ammunition ser ut för besökare i Camp Caroline.
Bonusbild! Kalle hittar leksak i vapenförrådet i Camp Caroline! (RS ryskt pansarskott. Fun fact: Ryska pansarskott har övertydliga instruktioner
på hur man INTE ska avfyra en RPG, typ in i väggen, inuti världens minsta bunker osv. Cracks me up!

)
Kitlist:
I Kirschenbauer kör vi ingen impression utan bara tyskt tema. Vi använder det som fungerar för oss med stor frihet för personliga preferenser.
Jag brukar inte använda splittervästen och störtkrukan i strid men körde så här for shitz n gigglez. Va jädra skönt dock, kanske ska börja lira så.
Leo Köhler Commando Field Pants
BW issue Field Jacket
BW issue Combat Gloves
BW Flak Vest
Mich2000 med BW issue hjälmdok (want some cheese what that whine?)
ESS ICE 3-glajjor
1st line:
BW issue combat harness
2x BW issue Double G36 mag pouch
BW issue canteen pouch
P8 lårhölster ombyggt för att sitta på selen, komplett med fästplatta och allt.
2nd line:
acm RRV med
2x Tasmanian Tiger Quadro Mag Pouch flecktarn (4st g36 i varje, 2 per individuell ficka)
Radioficka flecktarn
Blackhawk GP pouch
1x m4 mag pouch flecktarn - för handgranat eller kyld dryck
Övrigt:
Kirschenbauer lagpatch! Viktigaste delen i hela utrustningen!
Tasmanian Tiger Essential Pack - För vätskeblåsa, ammo, nån matbit osv. Att bäras i strid. 2st m4-pouches i flecktarn på sidan för
snabb åtkomst till extra granater.
Noname 1-point bungee sling
PX888K med U94 PTT och Bowman
KSC USP.45 (jag vet, ingen P8 men fuuu för det finns ingen P8 med blowback. Ända skillnaden än kalibern så fuuuuu!)
H&K Umarex G36(B)*
*B - Bastard ^^ Tog det bästa från en A2 och en K, slog ihop och resultatet kanske sticker lite i ögonen men satan vad nice den är i handen. Utseendet växer på en med tiden. Den som whinar om att man inte får göra så kan ju fråga sig varför inte? Det är ju direkt korskompatibelt även för RS, så varför inte?