Vilket magasin passar i vilken pistol .
Vilket magasin passar i vilken pistol .
Hej tänkte starta en tråd om vilka magasin man kan köpa till TM pistoler.
Jag gör så här så får den som kan fylla i /korrigera efter förmåga:
TM Beretta m92: WEs Gas+Co2 mag passar, KJW Co2 passar ?
TM Glock 17: WE gas passar, KJW Co2 mag passar ?
TM 1911: We gas mag passar, Army gas mag passar, Tercel gas mag passar sådär, Generellt:Co2 mag går inte pga brunnen för smal.
TM Sig 226: KJW P226 passar men glappar lite i sidled.
TM Hi-Capa: WE gas/co2 passar som handsken, vid co2 krävs dock starkare hammarfjäder.
KJW m9: We och TM magasin passar, WE-co2 magasinen funkar sådär, klart sämre än med KJW's egna, dock är ju WE-magasinen snyggare.
KJW 1911: We/TM magg passar inte (ngt fel vinkel?)
KJ Works eller TM är inte kompatibla med KWA/KSC
KJW 226: TM passar inte KJW utan mod. De är för breda
KSC CZ75: KWA passar (från samma fabrik) OBS generationsproblem, endast inom generation dvs system7/system/7 etc
WE 1911: TM
WE sig 226: TM magg passar inte- för tjocka. KJW Co2 magg passar efter viss modd - se inlägg nedan.
etc etc
etc etc
TM Beretta m92: WEs Gas+Co2 mag passar, KJW Co2 passar ?
TM Glock 17: WE gas passar, KJW Co2 mag passar ?
TM 1911: We gas mag passar, Army gas mag passar, Tercel gas mag passar sådär, Generellt:Co2 mag går inte pga brunnen för smal.
TM Sig 226: KJW P226 passar men glappar lite i sidled.
TM Hi-Capa: WE gas/co2 passar som handsken, vid co2 krävs dock starkare hammarfjäder.
KJW m9: We och TM magasin passar, WE-co2 magasinen funkar sådär, klart sämre än med KJW's egna, dock är ju WE-magasinen snyggare.
KJW 1911: We/TM magg passar inte (ngt fel vinkel?)
KJ Works eller TM är inte kompatibla med KWA/KSC
KJW 226: TM passar inte KJW utan mod. De är för breda
KSC CZ75: KWA passar (från samma fabrik) OBS generationsproblem, endast inom generation dvs system7/system/7 etc
WE 1911: TM
WE sig 226: TM magg passar inte- för tjocka. KJW Co2 magg passar efter viss modd - se inlägg nedan.
etc etc
etc etc
Senast redigerad av 2 Obitwo, redigerad totalt 0 gång.
Re: Magasin som passar i TM
Tror det blir lite rörigt om man ska lista alla olika modeller som är kompatibla med respektive.
Men jag vet att TMs Glock 17/18 modeller är kompatibla med WEs dito, gällande magasinen dvs.
Sen förstår jag inte riktigt vad du menar. Vill du köra Co2 i båda pistolerna? Jag har inte sett att WE har några Co2 magasin till Glock, men jag kan ju ha missat det.
Men jag vet att TMs Glock 17/18 modeller är kompatibla med WEs dito, gällande magasinen dvs.
Sen förstår jag inte riktigt vad du menar. Vill du köra Co2 i båda pistolerna? Jag har inte sett att WE har några Co2 magasin till Glock, men jag kan ju ha missat det.
Min affärsredovisning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
Senast redigerad av 4 Obitwo, redigerad totalt 0 gång.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
TM P226: KJW P226 passar men glappar lite i sidled. OBS! TM passar inte KJW utan mod. De är för breda.
13 september 2012, 12:44:
Man skulle nog kunna göra något slags tabell med kompatibilitet till wikin. Personligen hade jag varit hjälpt av en sådan.
13 september 2012, 12:44:
Man skulle nog kunna göra något slags tabell med kompatibilitet till wikin. Personligen hade jag varit hjälpt av en sådan.

se ovan uppdaterade tabell
Senast redigerad av 1 Obitwo, redigerad totalt 0 gånger.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Skulle du inte kunna lägga listan i första inlägget och uppdatera den efter hand istället för att kopiera den till nya inlägg? Tråden blir väldigt lång och rörig annars och den mest relevanta informationen hamnar sist.

Skulle vara väldigt intresserad av vad som passar i en WE P226, har span på CO2-mag av KJW, och det vore ju smidigt om det passade!
Re: Vilket magasin passar i vilken pistol .
Ursäkta för potentiell necropost .
Hur gick det med We p226. Går det att använda kJ p226 magasin till WEs?
Går det med KJs CO2 mag?
Skulle vara kul med en vinterpistol.
Hur gick det med We p226. Går det att använda kJ p226 magasin till WEs?
Går det med KJs CO2 mag?
Skulle vara kul med en vinterpistol.
Re: Vilket magasin passar i vilken pistol .
Kjw 226 co2 magasin passar i WE efter att man slipper lite med dremmel.
Blir märkbar skillnad i rekyl, men chronar ändå under 90m/s.
Blir märkbar skillnad i rekyl, men chronar ändå under 90m/s.