Skruv fastnat i motorn

Jibbern

Skruv fastnat i motorn

Inlägg av Jibbern »

Tjena!
Nu är det så att jag har ett ganska stort och omöjligt problem (enligt mig)..
Det hela började när jag skulle byta från mitt MOE grepp till standard, hade skruvat fast allt förutom de skruvarna som ska sitta som håller fast kablarna på motorn.
Allt gick bra tills en liten skruv lyckades på något sätt hoppa av och ramla ner i motorn, alltså igenom en liten springa och ända ner :evil:

skulle verkligen uppskatta lite hjälp av någon som har haft samma problem/ vet hur man öppnar motorn, tar bort plattan eller något linkande..

Känner mig helt efterbliven som sitter här och inte vet hur jag ska förklara det på bästa sätt men hoppas någon fattar ;)

LiquidSnake

Re: Skruv fastnat i motorn

Inlägg av LiquidSnake »

Jag har varit med om samma sak, men jag löste det med tandpetare och pincett.
Det tog ett bra tag med många svordomar innan skruven kom ut, men till slut så gick det bra.
Beroende på hur starkt och var skruven sitter fast så kanske du kan ta en dammsugare med ett tygstycke (typ t-shirt) framför röret så skruven kan fastna där.
Vet inte om det funkar, men har du en ordentlig dammsugare så kanske det går.

Annars så är det väl tålamod som gäller, alternativt en ny motor om du inte får ut skruven.

Någon annan kanske kan komma med bättre tips?

Jibbern

Inlägg av Jibbern »

Efter ett antal förbannade timmar funderandes på hur jag skulle fixa problemet så gjorde jag tillslut det!
tog bort allt som är borttagen på bilden och sedan så tog jag en riktigt fet tång och slet som ett vilddjur tills hela den röda delen lossnade, pillade lite med en tandpetare och skruven gick enkelt och smidigt att ta ut :)
King-Arms-AEG-Motor-REPAIRED.jpg
Måste tacka Liquid snake för tipsen också! hoppas någon mer kan få hjälp av detta, det med damsugaren tyckte jag var en riktigt lurig och bra idé ;)

Stygge

Inlägg av Stygge »

Får jag komma med ett förslag?
Byt motor eller löd sladden på motorn. Alt försök få tag på en beg +-pol/kolhållare som har kvar flatstiftet.

Jibbern

Inlägg av Jibbern »

Menar du det du såg på bilden? isåfall så hittade jag den på google!
visa precis det jag ville visa så jag slapp ta en bild ;)

Skriv svar