Koll på märket PJ ?
Re: Koll på märket PJ ?
Så, efter ytterligare lite mekande med P&J bössa, kan jag bara konstatera att det mesta är helt åt h-e feldimensionerat.
Ny selector plate passade skit,
Ny tappet plate var någon mm. off
Large type nozzle passar definitivt inte den heller.
Med andra ord, köp bara en P&J om du är helt hundra på att den aldrig kommer behöva reservdelar.
Med andra ord, köp bara en P&J om du är helt hundra på att den aldrig kommer behöva reservdelar.
Lgt. Skalptagare
Hmm, vilken modell har du? Är det samma gearbox i samtliga? Verkar ju onekligen lite märkligt att de inte skulle följa standarden för v2. Men i värsta fall kan du ju alltid byta gearboxskal, så bör väl både nozzle och tappet plate fungera bra?
Edit: Rättstavning FTW.
Edit: Rättstavning FTW.
Senast redigerad av 1 ohman, redigerad totalt 0 gånger.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
kimhjo560: tack för svaret, tur att LR300an hade utgått då jag skulle beställa den då
blir satsa på en M4 av nå slag i stället och en G&G LR300S i vinter

-
PJ's egna delar borde väl passa?kimjoh560 skrev:Så, efter ytterligare lite mekande med P&J bössa, kan jag bara konstatera att det mesta är helt åt h-e feldimensionerat.
Nu har jag skickat ett mejl angående feldimensionering i PJ-boxen. Så här såg det ut:
Hello,
Air nozzle is different. It has wider diameter.
But tapet plate and selector plate are standard.
Them could not fit because different producers could make parts a little different but it is atandard.
Regards
DS
2012/8/30 Erik Hillberg <erik.hillberg@hotmail.com>
I have heard that certain standard V2 parts does not fit in the PJ V2 Gearbox. Parts such as selector plate, tappet plate and air nozzle. Is this correct?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Förmedlar bara vilka problem jag stötte på. 
Jag tror dock att de flesta P&J bössor är riktigt bra förutsatt att man inte öppnar dom. Min sköt i alla fall riktigt bra. Även innan jag gav mig in i den.

Jag tror dock att de flesta P&J bössor är riktigt bra förutsatt att man inte öppnar dom. Min sköt i alla fall riktigt bra. Även innan jag gav mig in i den.
Lgt. Skalptagare
-
Ja, PJ4 CQB med tacitcool bipod kikarsikte ljuddämpare och vietnam-mag är en underbar kombination.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Jag har hittills varit väldigt nöjd med min PJ LR300. Har bytt följande:
Fjäder till M110
Pistong till en alu pistong
Har beställt nya helical gears samt nozzle och hopup gummi. Får se vad som händer med det. Bössan går klockrent än så länge, låter till och med lite bättre efter en shimning.
Inga problem med delar än så länge som inte passat.
Fjäder till M110
Pistong till en alu pistong
Har beställt nya helical gears samt nozzle och hopup gummi. Får se vad som händer med det. Bössan går klockrent än så länge, låter till och med lite bättre efter en shimning.
Inga problem med delar än så länge som inte passat.
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.
Always shoot first and then call whatever you hit the target.