RA-TECH WE HK 4168 GBB Open Bolt

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
c0rex

Re: RA-TECH WE HK 4168 GBB Open Bolt

Inlägg av c0rex »

kan inte ge en review ännu har hitils bara pangat ca 90 skott.. men har fått mina gas mag i går så till helgen blire o panga som faen. fick gen 2 magasin. Beställde från http://www.airsoftbutiken.se rätt biliga också 395:- styck och om man köper mag från något annat ställe så äre ju en massa frakt kostnad. Och de är nog ingen bra idé o köra CO2 mag utan att skaffa en aluminium Nozzel detta hände med min :shock:

Bild

den fungerar dock o skjuta med ännu och sorry för usel bild kvalite har bara mobil kamera.

DefconEagle

Inlägg av DefconEagle »

Typiskt att CO2 tuggar sönder sådant :roll:

Ifall du tänkt köpa nytt, ta gärna en titt på ra-techs nya npas nozzle, verkar vara rätt rejäl. Finns en video på Youtube där de jämför med tidigare npas.

c0rex

Inlägg av c0rex »

jo har kollat in den och ska nog slå till så fort bössan känns inskjuten vill inte pajja en till bara för att alla metal delar inte stämmer med varandra :)

du menar denna eller hur http://airsofttaiwan.com/goods.php?id=630

Possum

Inlägg av Possum »

Ser inte riktigt på bilden vad som hänt. D-Gear har nog alu nozzle och delar ifall man vill köpa från Svea.

Jag hade tänkt köra co2 :) blir väl så småningom komplett Ra Tech kit i

DefconEagle

Inlägg av DefconEagle »

Jo exakt, men sen är frågan ifall man ska köra på den med bolt från ra tech, med tanke på att boltmisalignment är anledningen till vf kulor brukar splitas i och med att nozzeln "mantlar". Så var det på WA baserade system iaf, körde man på en nozzle från ra tech så var det även bäst att köra med deras bolt för perfekt passform. Dock vet jag inte ifall de förbättrat sig inom detta område med WE ;)

Possum

Inlägg av Possum »

nån som har länk till guide på installation av npas i denna bössa? och annat nyttigt om dess internals uppskattas :)

Magne

Inlägg av Magne »

Det fungerar med originalbolten och nozzeln, men rekommenderat är att köra med stålbolten pga passformen i WE´s bolt. Precis som DefconEagle skriver så kan passformen (eller brist på den) bidra till att nozzel och bolt inte är linjerade...det kan man stå ut med till en viss % med en plastnozzel men det är inget jag vill pröva med en aluminium dito :)

c0rex

Inlägg av c0rex »

Magne: så med andra ord så är de bättre o köpa en complete boltcarrier group om jag fårstår dig rätt.

trubadur

Inlägg av trubadur »

Det kan vara kulorna också ... min nossle gav upp efter ungefär samma mängd med 0.20-kulor men har funkat som en klocka med 0.28 Guarder.

Mackan999

RA-TECH WE HK 4168 GBB Open Bolt

Inlägg av Mackan999 »

Detta är förvisso en m4:a från we. Men slutstycket är detsamma som hk4168

http://www.youtube.com/watch?v=tzQIlF8V ... ata_player

Skriv svar