Ta hem saker från USA som hanteras av privatperson. ( Ebay)

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Postaldude

Ta hem saker från USA som hanteras av privatperson. ( Ebay)

Inlägg av Postaldude »

Tjenare jag funderade på hur det är om man köper saker på ebay och sakerna är i usa om dom ska bli skickade hit.

Hur blir det med tull och sånt när det är vapen från usa ?

tänkte också gas vapen vad händer om dom skriver att vapnet kan drivas på både GAS och CO2 ? då borde väl vapnet vara okej att ta in i landet ?

jag vet att det finns ganska många likadana trådar om detta men inte just när det är från usa som en privatperson äger.

Så snabba svar please :D

Vapnet är en Umerax mp7 gbb med orginal kartong.

JensBond

Re: Ta hem saker från USA som hanteras av privatperson. ( Eb

Inlägg av JensBond »

Vad jag vet så är det olagligt att ta in Co2 vapen från utlandet till svergie.
Jag är 18 år jag lovar.

Schultz

Inlägg av Schultz »

Co2 är lagligt, inte gas
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Postaldude

Inlägg av Postaldude »

jo men det är just det jag tänkte för Mp7 kan ju även köras co2 med adapter och då tänkte jag om det skulle kunna gå i tullen om den fasnade då jag kommer köra både co2 och gas i den..

Co2 är 100% lagligt att importera det vet jag redan men det är just det där tror dom fattar i tullen att man kan köra både co2 och gas eller håller dom sig till vad det står på lådan ? .

.

NonEx

Inlägg av NonEx »

Om vapnet huvudsakligen är avsett för att drivas med gas, vilket MP7an är, finns inte ens CO2 _magasin_ till den, eller om vapnet kan drivas med något annat än CO2, så får du problem. Så jag hade nog avrått dig från att köpa, blir det strul så kan du nog kallt räkna med att förlora både pengarna och vapnet.

Postaldude

Inlägg av Postaldude »

Vet inte om det bara är jag som upplevt att varje gång man ringer till tull-verket så får man olika svar varje gång angående vad man får ta in eller inte..

för vad är det egentligen som är olagligt med vapnet ? så om han skickar hit den utan magasin då ? är den laglig då ?

du får ta hem en tändare med gas i till Sverige men inte en tom behållare ( magasinet ) ..... skit lagar ..

Erka

Inlägg av Erka »

För något år sedan beställde jag en WE pdw ifrån utlandet. Den fastnade i tullen och när jag pratade med någon chef där så sa hon att det inte spelade roll om den kan gå på gas och CO2 eller gas, för i vilket fall kan den gå på gas. Tyvärr fick jag ej loss den utan fick skicka tillbaka den. Händelser lik denna finns det säkert skrivet om i fler trådar, men jag tänkte att det kunde hjälpa denna tråd lite. :)

Postaldude

Inlägg av Postaldude »

det här landet måste börja se över lagarna NU fan jag är trött på det där nu fan co2 är ju lagligt så vart sitter problemet ? huvudet eller i ett papper ?

NonEx

Inlägg av NonEx »

Eftersom du verkar ha svårt att ta till dig tipps i skrift så får du väl helt enkelt köpa MP7an och se vad som händer :)

Postaldude

Inlägg av Postaldude »

nej jag tar emot dom men förstår inte varför dom inte släpper igenom dom när dom säljs i Sverige.

jag tänker ringa runt lite imorgon och fråga . men jag tycker det endå det är så fel att dom inte släpper in gbb när dom släpper in co2 vapen..

EDIT : Jag menade inte era tips som är konstiga utan dom man får på tullverket och fraktbolag.

Jag utgår ifrån vad jag fick för svar när jag ringde till schenker sist . dom förstog inte vad jag menade men när jag talade om att det va ( luft vapen ) som är drivna på gas samma som co2 vapen är i sverige och att både gasen och vapnen finns att köpa i sverige lagligt så förstog dom inte varför det skulle vara några problem att ta hem dom.

lät på samma sätt vid tullen när jag vart kopplad dit av posten.

jag tänker ringa dom och fråga igen .

Skriv svar