Stråssa 2012-07-08

Bilder och filmer från airsoftspel, milsim, lajv och relaterade evenemang.
Kether
Admin

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av Kether »

Klart dom ska tjäna pengar. Annars hade dom inte startat ett företag och inriktat det mot paintball och byggt en paintball bana.

Jag tycker bara att det är synd att det var på bekostnad av Stråssa som milsimområde.

Det är säkert en utmärkt airsoftbana och ett utmärkt paintball område.
Men bara för att det finns en slagghög med lite träd på är det inte automatiskt ett bra milsimområde.

h0bb3

Inlägg av h0bb3 »

-1 på detta, jag som längtade tillbaka till stråssa, att se detta ger mig nästan en tår i ögat... Stråssa var grymt! Varför kunde det inte få fortsätta vara det?

lionSpirit

Inlägg av lionSpirit »

Bilderna på sida 2 av TAC Ordinator ser underbara ut. Håller med om att det nog skulle varit bättre med lite plåtskjul istället för lastpallar.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Vi kan ju hoppas att det blir MYCKET spel på Stråssa och att dom får råd att byta ut så mycket av lastpallarna och byggplasten som möjligt mot plåtskjul, samt att dom får möjlighet att bredda lite vägar och stabilisera upp broar så att fordon kan ta sig fram.

Då finns det en STOR möjlighet att området återigen lämpar sig som ett ypperligt milsim område.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Efter att ha läst lite inlägg här känner jag att någon som faktiskt har spelat där bör kommentera också (precis som Welle sa).

Det verkar vara lätt att tycka att något är tråkigt utan att ens ha provat på, hur går det ihop? Är en glass äcklig bara för att den inte SER god ut? Måste man inte prova innan man har åsikter? Det enda jag tycker ni har rätt att säga är att det ser fult ut som många nämner, men att säga att det inte går att spela airsoft där vet inte vad ni pratar om. Delar av banan är uppbyggda med pallar och träplankor som gör att det ser "sådär" ut för hardcore Milsim, men för söndagsspel / speedball spel så är det helt perfekt. Det är ett actionfyllt område där olika delar på banan kräver olika taktiker. Den delen som är uppbyggt av pall och plankor ser inte så illa ut när man väl är på banan, med granater och rök och ett sjuhelsikes tempo och fartfylld action så är det något som bara smälter med i spelet.

Jag känner bara att det kan vara värt att åka bort och haka på ett spel på den nya banan innan man har åsikter om något. Ni kan TRO att det är skit, men ni har egentligen ingen större koll på om så är fallet. Häng med, ge det en chans! Jag är övertygad om att ni får en rolig dag med oss i Stråssa. :)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Lazt

Inlägg av Lazt »

annars får väl milsimmarna helt enkelt milsimma att det ligger en paintballbana där.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Xelley

Inlägg av Xelley »

+1 lazt
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Jakobsson

Inlägg av Jakobsson »

Området är riktigt grymt att spela på.

Såg inte mycket av lastpallar förra helgen, och ingen byggplast heller.

Det är inte alls svårt att tänka sig byggnaderna som någon "kåkstad".

Är ett evigt tjat om milsim, att man inte ställer högre krav på att folk faktist ser ut som spec ops och inte lönnfeta skrivbordsryttare.

Kan garantera att Stråssa området idag är det minsta bekymmret för att få folk i rätt stämmning.
Oavsett om det är Milsim, speedball eller söndags spel.

Återkommer med en liten rapport om hur det fungerar med fordon efter helgen.
Återförsäljare för HPA system, Wolverine SMG.
Lasse Kongo Airsoft

Jakobsson

Inlägg av Jakobsson »

Uppdatering angående fordon..

Det är faktist bättre framkomlighet nu än vad det var tidigare, röjs för fullt med lastmaskin..

Går alldeles utmärkt att köra runt bland bebyggelsen, utom just precis norr om Sinterverket.
Men så var det innan ombyggnaden med..
Återförsäljare för HPA system, Wolverine SMG.
Lasse Kongo Airsoft

Yfsarulv

Inlägg av Yfsarulv »

Jag spelade igår och tyckte inte att det störde så mycket med lastpallar etc. Själva fabriken är ju i princip orörd. Var kul att spela där helt enkelt.
Vi kommer att dö!

Skriv svar