Well Mb01/L96 Problem

Hoffa

Well Mb01/L96 Problem

Inlägg av Hoffa »

Hej, jag har nyligen köpt en ny Well Mb01/L96. Jag är väldigt nöjd med den förutom en sak. Det är väldigt hård att "bolta" den. Det är inte svårt att dra bak fjädern, men det tar i mot i början och slutet av mantel rörelsen. Jag bestämde mig för att undersöka lite närmare. Jag öppnade bössan och kom fram till att problemet ligger i cylinderhuvudet och hopup huset. Problemet är att cylinderhuvudet kärvar i hopuphuset. Antagligen är det cylinderhuvudet som är sned. Jag kanske borde köpa ett nytt hopuphus + cylinderhuvud.

Några Förslag?

Tack På Förhand

Mvh Hoffa

nox_umbra

Re: Well Mb01/L96 Problem

Inlägg av nox_umbra »

ser du att cylinderhuvudet är snett? är det nozzeln eller hela guvudet som är på gängat snett?
annars kan det räcka med att smörja på lite silikon på nozzeln, den kanske suger sig fast i hop up gummit lite mycket.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Hoffa

Inlägg av Hoffa »

Jag har smörjt nozzlen med silikonolja. Jag ser inte direkt att cylinderhuvudet är snett. Jag hoppas bara att det inte är ett större fel som att ytterpipan är felgjord. Tack För Svar

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Nozzeln kan vara för lång med. Jag har varit med om det förut. Det var bara att fila ned den så fungerade den perfekt sen.
Lgt. Skalptagare

Hoffa

Inlägg av Hoffa »

Efter lite användning går bössan bättre nu. Men jag ska nog köpa ett nytt hopuphus plus ett nytt cylinderhuvud. Tack För Alla Svar.

Skriv svar