KSC Glock hjälp!

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Masen

KSC Glock hjälp!

Inlägg av Masen »

Hallå där!

Har haft ett längre uppehåll från airsoften, men tänkte dra till med en service på min KSC Glock 17. Har tyvärr aldrig rört den "mek-mässigt" förut, ingen annan gaspicka heller för den delen.

Säkert jättelätt problem som kommer skrattas åt, men när jag tog dän hopup-gummit så ramlade en liten metallkula ut, vart ska denna vara? :roll:

Mvh Danne

*EDIT* Åtgärdat! Dock dykt upp ett annat problem efter jag smörjt upp pickan, när jag skjuter ett skott så fastnar manteln i öppet läge och har svårt att mata fram kulor till loppet, nån som vet något om detta?
Senast redigerad av 1 Masen, redigerad totalt 0 gånger.

Myt4z

Re: KSC Glock hjälp!

Inlägg av Myt4z »

Hej,

Jag har inte KSC Glocken själv.

Jag misstänker att den lilla kulan fungerar som distans. Dvs, den ska sitta "ovanpå" hopup gummit.

Denna kanske kan hjälpa dig.

http://www.airsoftforum.com/board/UPGRA ... 87947.html

Jag förmodar att det är del "NR 16" som du menar?

Masen

Inlägg av Masen »

Jaa där ser man, den är det, hmm hur fasen ska man få dit den igen haha. Men det går nog efter lite pillande :) Tack för hjälpen!

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Den är lite lurig att få dit. Har ett likartat system på min MP9. Som du säger så får man pilla en del.
Så lite så, hoppas du får det att funka!

Masen

Inlägg av Masen »

Jo det var rätt lätt att få dit den :)

Men nu har det dykt upp ett annat problem efter jag smörjt upp pickan, när jag skjuter ett skott så fastnar manteln i öppet läge och har svårt att mata fram kulor till loppet :S

Nån som vet något om detta?

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Har du skruvat isär/pillat på ngt annat förutom hopupen?

Jag bytte frame på min WE glock och råkade då skruva åt en skruv lite för hårt. Den som man skruvar ned i framen genom metalldelarna som håller i slidelocken. Då uppförde den sig illa, dock var det mer att den inte orkade hela vägen tillbaka och fastnade i ett mellanting mellan "öppen" och normal. Det löste sig när man lossade denna skruv iaf.

Masen

Inlägg av Masen »

Tack för tipset! Dock såg jag nu att del 25/95(lilla fjädern) låg på sidan av nozzeln och inte i den -.- Därav att jag tyckte nozzeln betedde sig underligt:) Får nog leta upp en guide och plocka isär pickan för att fixa till det, kommer inte åt den annars. Drygt, men tur att man såg det iaf!

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Aha, då är det med största sannolikhet den.
Det skiljer sig lite mot WE Glocken, men bör kunna hjälpa dig om du fastnar med dissasembly. Pma mig i så fall.
Bör iaf vara tämligen lika att få loss själva nozzle"huset". Du skruvar längst bak i den skruv som går upp i de bakre siktet. Sedan börjar du att plocka bort delarna från manteln. Då ska du kunna frigöra själva nozzle"huset".

Skulle dock behöva lite bilder om det är så att man måste slå ut ngn sprint för att få ut själva nozzlen. För på WE är det bara ta ut nozzlen när man frigjort nozzle"huset" från manteln.

Masen

Inlägg av Masen »

Tack:) Sökte upp en bra disassembly guide på tuben.
Det var del 23 som låg på sidan och blockade, två smala fjädrar :) Dom ser rätt trashade ut, men det var inte direkt mycket som höll dom på plats? Ser ju ut som dom kan ploppa ut vilken sekund som helst sen när man sätter ihop kalaset, hmm hmm, får se om man hittar en lösning, förslag?

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Vet vilka du menar. WE har en sådan fjäder, men den guideas av en liten metallpinne. Du får helt enkelt byta ut dessa 2 trasiga fjädrar mot nya. Finns ett billigt fjäderkit att köpa där du får med alla fjädrar du behöver. Vet inte om ngt förslag på hur du ska lösa det på annat vis. Tror även nozzlen skiljer sig från den WE och TM har, och det är dessa jag suttit och pillat med. Kan tyvärr inte hjälpa dig där.

Skriv svar