Airsoft Nyhetssida
Airsoft Nyhetssida
Hejsan!
Jag håller på med ett projekt för en nyhetssida för airsoft/privatpersoner.
Datum för att publicera hemsidan ligger i dagsläget den 10 Augusti, med eventuell fördröjning.
Tänkte kolla lite hur intressant konceptet kan vara.
Jag vet att airsoft.nu redan finns och är en etablerad sida som jag gillar ganska mycket.
Däremot går jag inte i samma riktning som dem.
Några screenshots på sidan: http://s1054.photobucket.com/albums/s489/yohasse/
Hemsidan har i dagsläget detta:
*Stor nyhetssida där man kan skrolla bland nyheter.
*Undersökningar
*Forum
*Arkiv att söka bland tidigare artiklar.
*En egen meny för recensioner, gjorda både av hemsidan samt utomstående. Dessa kommer även upp som nyheter.
*Möjlighet att Tipsa om nyheter.
*Möjlighet att skaffa login för att posta inlägg i forumet.
*Möjlighet för ÅF att få ett eget inlogg.
*Möjlighet för ÅF att själva lägga upp erbjudanden som användare/gäster kan skrolla igenom. (se exempel på bild 4) Som försvinner automatiskt efter 20 dagar.
*Möjlighet för ÅF att få sina erbjudanden uppsatta ovanför nyheterna.
*Möjlighet för att tipsa redaktionen om nyheter inom airsoft.
+ En del andra saker.
Framtida planer:
*En lagsida för airsoftlagen i sverige. Ska bestå med bild, lokalisering på karta samt kontaktinfo (om det uppges)
*Eventuell köp och sälj marknad.
*Eventuell spelinformation om kommande spel i landet.
+Andra idéer som ligger på ritbordet.
Som sagt, vad tycker ni om konceptet?
Kritik, konstruktiv kritik samt alla andra kommentarer är välkomna. (så länge inget hatiskt skrivs)
Jag håller på med ett projekt för en nyhetssida för airsoft/privatpersoner.
Datum för att publicera hemsidan ligger i dagsläget den 10 Augusti, med eventuell fördröjning.
Tänkte kolla lite hur intressant konceptet kan vara.
Jag vet att airsoft.nu redan finns och är en etablerad sida som jag gillar ganska mycket.
Däremot går jag inte i samma riktning som dem.
Några screenshots på sidan: http://s1054.photobucket.com/albums/s489/yohasse/
Hemsidan har i dagsläget detta:
*Stor nyhetssida där man kan skrolla bland nyheter.
*Undersökningar
*Forum
*Arkiv att söka bland tidigare artiklar.
*En egen meny för recensioner, gjorda både av hemsidan samt utomstående. Dessa kommer även upp som nyheter.
*Möjlighet att Tipsa om nyheter.
*Möjlighet att skaffa login för att posta inlägg i forumet.
*Möjlighet för ÅF att få ett eget inlogg.
*Möjlighet för ÅF att själva lägga upp erbjudanden som användare/gäster kan skrolla igenom. (se exempel på bild 4) Som försvinner automatiskt efter 20 dagar.
*Möjlighet för ÅF att få sina erbjudanden uppsatta ovanför nyheterna.
*Möjlighet för att tipsa redaktionen om nyheter inom airsoft.
+ En del andra saker.
Framtida planer:
*En lagsida för airsoftlagen i sverige. Ska bestå med bild, lokalisering på karta samt kontaktinfo (om det uppges)
*Eventuell köp och sälj marknad.
*Eventuell spelinformation om kommande spel i landet.
+Andra idéer som ligger på ritbordet.
Som sagt, vad tycker ni om konceptet?
Kritik, konstruktiv kritik samt alla andra kommentarer är välkomna. (så länge inget hatiskt skrivs)
Marcus Hansson
Re: Airsoft Nyhetssida
Vi har airsoftsverige.com , och vi har airsoft.nu. Jag ser inte hur ditt projekt ska tillföra något som de andra två inte redan gör.
Jobbar på Röda Stjärnan
är det nån som har patent på airsofthemsidor/forum i sverige? - Nej just det.
Blir kul att se resultatet.
Blir kul att se resultatet.

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
Kan väl säga så här, initiativet i sig är väl bra och har goda idéer. Problemet är att det redan finns ASS och andra sidor som ska kollas och ingen ORKAR. Kolla på Gearbay t.ex. det hade hur stor potential som helst men bara ett fåtal pallade lägga upp annonser där utöver här på ASS, i skrivande stund finns 5 st.
Med abitionen som crewet här har med V7 så finns det nästan inget att tillföra samt att här finns redan folket dessutom.
Så go ahead, men räkna tyvärr inte med så mycket respons skulle jag nog säga.
Lycka till!
Med abitionen som crewet här har med V7 så finns det nästan inget att tillföra samt att här finns redan folket dessutom.
Så go ahead, men räkna tyvärr inte med så mycket respons skulle jag nog säga.
Lycka till!
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch
Läs ditt första inlägg igen. Sluta vara tråkig.
Känns lite som att du kastar sten i glashus med ditt inlägg. Hörde talas om en sida förut. Idioterna.se...
Känns lite som att du kastar sten i glashus med ditt inlägg. Hörde talas om en sida förut. Idioterna.se...

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
Den sidan håller på och stänger ner eftersom ASS har en wiki nu. Därför att EN wiki kan göras bättre än två oberoende om arbetet sker idéellt. Det samma gäller airsoftforum. Det finns inget att vinna på fler forum, bara att förlora.
reinvent the wheel
Fig. to make unnecessary or redundant preparations.
Jobbar på Röda Stjärnan
Tack för era kommentarer!
Jag tänkte mer förtydliga att det INTE ska bli ett forum.
Forumet kommer endast finnas där som stöd för folk som vill diskutera vissa händelser.
vikingairsoft.se kommer rikta in sig mer på själva nyheterna och försöka vara bland de första med att rapportera det senaste inom airsoftvärlden.
airsoft.nu är en riktigt bra sida och har mycket att komma med. Men man får oftast söka efter nyheterna och jag finner att den inte är särskilt uppdaterad.
I alla fall. Fortsätt gärna kommentera. Negativt eller Positivt, det spelar ingen roll.
Tack
Jag tänkte mer förtydliga att det INTE ska bli ett forum.

Forumet kommer endast finnas där som stöd för folk som vill diskutera vissa händelser.
vikingairsoft.se kommer rikta in sig mer på själva nyheterna och försöka vara bland de första med att rapportera det senaste inom airsoftvärlden.
airsoft.nu är en riktigt bra sida och har mycket att komma med. Men man får oftast söka efter nyheterna och jag finner att den inte är särskilt uppdaterad.
I alla fall. Fortsätt gärna kommentera. Negativt eller Positivt, det spelar ingen roll.

Tack
Marcus Hansson
Du skulle spara mycket tid och jobb på att samarbeta med de aktörer som finns istället, till allas fördel, såvida inte någon av dem (ASS och airsoft.nu) inte vill samarbeta.
Jobbar på Röda Stjärnan
Det stämmer, jag skulle spara mycket tid.
Men då skulle sidan inte bli som jag hade velat
Men då skulle sidan inte bli som jag hade velat

Marcus Hansson