Bra nybörjarvapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
CaptainAirsoft

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Imorgon åker jag till en butik, då ska jag klämma och känna på några vapen!

Metalman_666i

Inlägg av Metalman_666i »

Det är som Twist säger väldigt svårt att säga till någon vad som är ett bra vapen. Som Twist också sa och som du själv skrev att du skulle göra, åka och klämma och känna.

Väldigt många idag kör med M4/M16/416, det är typ bland det vanligaste. Anledningen är för att det finns så mycket att göra med dem. Det finns tillbehör och delar till förbannelse till dessa, vilket gör det enkelt att smycka ut vapnet efter eget behov. Plus att det finns bra västar med miljoner fickor för M4 magasin.

Några få tips att kanske tänka på när du känner på bössor.

1. En bössa ska kännas bra i handen och mot axeln (ganska självklart). Samt att den ska kännas bekväm att ha hängandes i en rem runt kroppen i timmar.
2. Skjutbar kolv kan vara en bra sak, men inget måste. (Jag som är kort behöver det då det blir obekvämt när för långt fram till pistolgreppet.
3. Gärna en CQB-bössa. För då slipper du tänka på säkerhetsavstånd.
4. Bössan ska passa dig och din tänkta spelstil.
5. Tänk på bössans vikt. Det gör skillnad att springa runt med en tung bössa en hel dag jämfört med en lättare. (Utrustningen man har brukar väga en del.

Nu är detta bara tips och inga krav eller liknande. Tänk mest på att allt ska passa dig och hur du vill ha det. Uppenbarligen :P
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Punkt 3, "CQB-bössa", skulle jag vilja utveckla till "bössa med CQB-trim". Det var säkert det du menade, men det kan förväxlas med rena CQB-bössor, typ MP5K, och det behöver det ju inte vara. Det går bra med en mellanstor SMG/karbin (MP5, M4 osv) om man vill kunna spela både inne och ute. Nu är ju inte långa pipor synonymt med precision men när de blir för korta är det svårare att få precision på skogsavstånd.

Nu kommer en helt personlig åsikt, för det passar verkligen inte alla, men skulle jag ha bara ett enda vapen idag så skulle jag välja en bullpup för att få ut det bästa ur bägge världar. Lagom lång pipa men väldigt kort vapen. P90 var min första AEG och med en "hundrafjäder" som enda uppgradering funkade den utmärkt i både skog och CQB. Just P90 har nackdelen att vara ganska unik när det kommer till tillbehör och utrustning, men det finns andra som har lite bättre möjligheter.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Metalman_666i

Inlägg av Metalman_666i »

Bra att du rättade mig Twist. Du har helt rätt gällande punkt 3. Det var givetvis CQB-trim jag syftade på.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Jag ser det mer som att jag kompletterade ett utmärkt råd, inte att det behövde rättas, men huvudsaken är att budskapet går fram :)

CaptainAirsoft

Nu har jag kikat lite mer på vapen, antingen http://www.taiwangun.com/en/electric/cm ... aign-id=19

Eller

http://www.taiwangun.com/en/electric/jg098-jg

Vilken är pricksäkrast?

CaptainAirsoft

Gillar m4'or också men jag kan inte hitta någon bra själv. Kan någon av er rekommendera en i samma prisklass som de andra bössorna?

ohman

Inlägg av ohman »

Du hittar nog inga med metallkropp under 100€ billigaste ligger kring 140€ tex denna http://www.taiwangun.com/en/electric/bi ... aign-id=19

Gällande mest pricksäker, hugget som stucket, du bör byta hop up gummi oavsett och rengöra pipan.

Skickat från mobilen, tar inget ansvar för auto-correct...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Vill du ha en AR15 (M4, M16 osv) så har Specna Arms fått goda omdömen och ligger mycket bra i pris.

CaptainAirsoft

50% på CM.039u på TaiwanGun! Planerar att beställa den, extra batteri och lite andra grejor inom kort.
Men jag är inte helt säker på den, känner att jag gärna skulle vilja ha ett smidigt vapen. En smg? Men de skjuter väl inte riktigt lika långt som en Assault rifle? Kompisarnas vapen chronar 400Fps med 1.6J ungefär, kan någon tipsa om en Smg som kan konkurrera med Assaulterna?

Måns
Senast redigerad av 1 CaptainAirsoft, redigerad totalt 0 gånger.

Skriv svar