Universellt M4 magasin
Universellt M4 magasin
Tjena! Har en lite enklare M4a och behöver fler magasin till den. Tanken är dock att jag ska köpa nytt vapen senare och hade ju varit billigare och bra om magasinen passar i den också. Så frågan är, finns det universella?
-
Re: Universellt M4 magasin
Du kan i princip räkna att alla m4 AEG magasin kommer passa din bössa, så klart det finns undantag men oftast handlar det om små små justeringar för att de ska funka bra. Undvik PTW/NextGEN/Gasmagasin dessa använder lite andra principer.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!
Alla m4 magasin passar i princip alla m4-vapen.
Något bra och prisvärt ni kan rekommendera? 

-
Okej! Ska leta efter det! Tack 

- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Second that. Jag har haft MAG:s plastmagasin till både MP5, M4 och AK, flera olika bössor av varje sort dessutom. De har presterat ypperligt i samtliga vapen. Det är bara ett "fel" med dem och det är att de är helt av plast och därmed, well, rätt plastiga.
Jag älskar den låga vikten eftersom jag är gammal och trött och inte orkar bära mig själv knappt, och än mindre en massa tunga magasin. Andra är mindre praktiskt lagda, alternativt i bättre form, och tycker att realism och känsla är viktigare. Tillhör du dem är MAG inget för dig. Annars är det en no-brainer.

Beställde 8 mag magasin ifrån Kina
Var bara där det fanns i 100kulor/magasin som jag hittade. Märkte med att det var plast, men hittade inget som hade fått väldigt bra betyg i metall för rimlig peng så fick bli MAG 

- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Bra där. Det finns mycket riktigt ingenting som kan konkurrera när det gäller funktion och pris. Det går att fixa till dem med lite kreativ målning och vikter (smältlim och muttrar/bultbrickor FTW) om man vantrivs med utseendet och känslan.

Det finns annars mag magasin i metall med, just saying 
Skickat från mobilen, tar inget ansvar för auto-correct...

Skickat från mobilen, tar inget ansvar för auto-correct...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.