Helt färsk inom airsoft

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
niklas12237

Helt färsk inom airsoft

Inlägg av niklas12237 »

Tjena :D

Har intresserat mig för airsoft nu och skulle behöva lite hjälp på traven.

Har ingen koll på några regler om vapen alls.. Har läst runt lite här och sett att vapnet inte får överstiga 100 m/s inomhus? Stämmer det?
Vilket vapen ska jag köpa?

Skulle vara kul om det fanns någon förening/klan i min närhet(Köping, västmanland) som man kan gå med i.

//Niklas

JonathanRL

Re: Helt färsk inom airsoft

Inlägg av JonathanRL »

Tagit en titt på den här guiden specialskriven för nybörjare?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 17&t=31446
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Mr_Noob

Inlägg av Mr_Noob »

Jag är också helt ny med airsoft och så som jag förstod det så är ett vapen i metall med justerbar hop-up att föredra.
330fps/100ms är väl också rätt bra att köra på i börjar då man kan spela både inomhus och utomhus utan strul.

niklas12237

Inlägg av niklas12237 »

JonathanRL skrev:Tagit en titt på den här guiden specialskriven för nybörjare?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 17&t=31446
Hej.
Tack för svar!
Har läst den men hittar inget om effektbegränsning för inomhusbruk.
http://www.taiwangun.com/en/electric-ai ... aign-id=19
I nybörjarguiden stod det att g36 var ett bra nybörjar alternativ. Tillbehör ska man köpa det ifrån utlandet också?

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Du kan köpa dem från vilken ÅF du vill men just TWG kan trimma ner för inomhusbruk åt dig gratis. Du behöver bara skriva "downgrade please" i ordern :)

TWG är dock billigare än att köpa från svenska Återförsäljare. Gällande vapen - köp främst det du tycker är snyggt. Det stämmer att JG G36 är en mycket bra bössa för nybörjare men det innebär inte att de flesta andra skulle vara dåliga.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Skalp

Inlägg av Skalp »

Jonathan hann före, men här är lite av mina tankar:

Effektbegränsningen för cqb är "utan säkerhetsavstånd", dvs max 100m/s utgångshastighet med 0.20-kulor.
(Själv är jag mer förtjust i VSAF:s tabell som utgår från den kulvikt du faktiskt har i magasinet, kolla med arrangören vilken tabell de använder).

Både G36, AK och M4 fungerar alldeles utmärkt som första vapen, köp ett Du gillar.
OM du har folk i närheten som kan hjälpa dej när nåt krånglar är utomlands ett ekonomiskt alternativ -å andra sidan är det skönt att kunna gå till butiken och prata med experterna där (eller kunna skicka inom sverige med returrätt & svensk lagstiftning i ryggen) även om det kostar mer.
I början kan bara det vara värt pengarna!

Med det sagt har jag mött drivor med vänner ute på olika banor som mer än gärna hjälper till på plats med både råd och mekande, så i slutändan hänger det på vem du litar på. Kolla gärna trådarna i "Omdömen om återförsäljare" innan du beställer.

Lycka till & välkommen i gänget!
Half Man - Half Amazing

niklas12237

Inlägg av niklas12237 »

Tack så mycket :D
Det är verkligen kul att komma in i en sån här gemenskap. Det märks verkligen att folk är schysta här :)

Får bli en beställning i veckan. Sen ska det skjutas ;)

Skriv svar