Ksc mp9

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Rudan93

Ksc mp9

Inlägg av Rudan93 »

Köpte för ett tag sen en ksc mp9 gbb begagnat för en billig slant. Endel defekter, men de flesta var mest skönhetsfel, och de andra, läckande mag och trasigt hopupgummi har åtgärdats. När jag provsköt bössan rullade i princip kulorna ur pipan, och landade ca 2 meter framför fötterna. Som hyffsad nybörjare har jag ingen anning vad felet kan vara, någon som har nåt tips?

Packe

Re: Ksc mp9

Inlägg av Packe »

Hop up som inte tätar mot nozzle
Läckage i nozzle ex. Spräckt nozzle dålig intern oring
För hård gas så att hammaren inte kan släppa ut nog med gas ( men ganska osannoligt)
Läckage mellan magasin och nozzle också ganska osannoligt

Det är vad jag skulle tro
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

När jag ställer ner min Npas i min MP9 på minimum så får jag samma effekt som dig, dvs att kulorna knappt orkar ut ur pipan.
Jag kan ju dock skruva upp den och får då bra fart i kulorna.
Har du kollat så din Nozzle/boltcarrier är hel? Även ventilen inuti nozzlen, är den hel?
Jag öppna upp min KWA MP9 för en tid sedan och man märker att de interna delarna tar en hel del stryk på den bössan, spec vid mkt full auto.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Det ska passa. Funderar införskaffa sådan till min KWA.

Packe

Inlägg av Packe »

Vet inte om detta är fallet för er, men på min KWA MP9 så äroriginal nozzlen och KWAs nya nozzle olika storlekar, den nya är mindre, (tror det är för att minska fps men jag vet inte) tänkte bara ge en heads up.

Finns inte delar från Hk butiker, testa KWA proshop dem har nästan allt till KWA och KSC.

Mvh Pascal
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Men den mindre nozzlen funkar också? Har du kollat vad effekten blir? Om fpsen sänks eller inte?
Nu kör jag förvisso Npas i min. Men ändå intressant veta hur det ligger till.

Skriv svar