Pistongproblem A&K M249
Re: Pistongproblem A&K M249
Du kör 130-trim och 12V-batteri i en KSP och undrar varför du får pistongras?
Den har ju dock gått lite väl långt framåt för det... det är nåt iscensatt IQ-test det här tror jag
Jobbar på Röda Stjärnan
Ha ha! Det där borde vara omöjligt. Skaplig tankenöt, kammar fan noll jag med.
-
Det står att mosfeten är hemmabyggd och är den då inte skyddad mot "kontakt studsen" som uppstår i microswitchar och dessutom är byggd som en AB så känns det som en rimlig hypotes.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!
@Cleaner: Jotack kag vet 
Men med a&k m249 är boxen "flytande" och hålls mest fast av skruvarna. Annars finns risk att den hamnar snett osv.

Men med a&k m249 är boxen "flytande" och hålls mest fast av skruvarna. Annars finns risk att den hamnar snett osv.
Det var därför teorin inkluderade delen med matningsproblem/pipstopp.Skepparn skrev:för det kommer ju att främst vara fjädern som pressar fram pistongen, inte drevet..
Genocide skrev:Tror det missuppfattas i text.
Kortfattat, det går att mecka i fält och byta microbrytare relativt lätt. Håll dock koll på grejerna och se till att sätta tillbaka boxen rakt i kroppen.
Ge fan i att skaffa billigt hemmameck mosfets till microbrytare.
Funkar ej!
@Cleaner: Thanks for being a good sport
Gör man tillräckligt enkla hemmameck-mosfets så fungerar det helt okej med microbrytare. Vi har totalt 7st 249/M60 som rullar fint med sådan lösning. Det viktigaste är att de INTE har nån AB.
Har lött ihop ett 20-tal enligt denna:
http://www.airsoftforum.com/board/topic ... t-mosfets/
Av 10 som hamnat i understöd är det en som brunnit, och då var det pga. en motor där spolen kortslutit.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Jag förstår inte hur en felande ARL skulle kunna orsaka tandraden att trycka sig framåt? Sedan skulle ju en felande ARL göra sig märkt genom att det låter som en backande bil när man släpper avtryckaren.
Tack alla för hjälpen så långt.
De mosfetkretsar vi använder är hemmalödda, men fungerar med mikroswitchbrytarna i fem-sex andra kulsprutor i laget, så de bör inte vara problemet. Jag har inte lött själv, men tycker mig känna igen ungefär hur de är kopplade från skisserna på länken.
ARL fungerar utmärkt. Inga sådana ljud har hörts ifrån vapnet, och den satt där den skulle med fungerande fjäder när jag öppnade boxen.
Ska kolla efter matarstrul och friktion i pistongens löpspår så fort jag får en ny pistong från nätet.
Ska också kolla om boxen möjligen sitter lite snett.
(Och angående att meka i fält; har inte alla en reserv-gearbox i stridsselen för byten under strid? =P)
De mosfetkretsar vi använder är hemmalödda, men fungerar med mikroswitchbrytarna i fem-sex andra kulsprutor i laget, så de bör inte vara problemet. Jag har inte lött själv, men tycker mig känna igen ungefär hur de är kopplade från skisserna på länken.
ARL fungerar utmärkt. Inga sådana ljud har hörts ifrån vapnet, och den satt där den skulle med fungerande fjäder när jag öppnade boxen.
Ska kolla efter matarstrul och friktion i pistongens löpspår så fort jag får en ny pistong från nätet.
Ska också kolla om boxen möjligen sitter lite snett.
(Och angående att meka i fält; har inte alla en reserv-gearbox i stridsselen för byten under strid? =P)
Låter som pistonghuvudet lossnat från pistongen.. 
Tips är att alltid locktajta alla pistonger....dom får ju rätt mkt stryk när man krämar på..

Tips är att alltid locktajta alla pistonger....dom får ju rätt mkt stryk när man krämar på..
Prickskytt