Någon som har info om We-416 AEG?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Pansarhund

Någon som har info om We-416 AEG?

Inlägg av Pansarhund »

Jag är riktigt sugen på en HK-416 replika och har under ett bra tag tittat och jämfört mellan G&Gs TR4-18 top tech och VFC Umarex. Men nu har jag även fått upp ögonen för WE's AEG version av denna bössa, finns bland annat på gunfire här: http://gunfire.pl/product-eng-115220414 ... plica.html

Jag är inte så intresserad av just markings utan jag är ute efter en stabil bössa som skjuter bra.

Någon som sitter på info om den här modellen? Jag har surfat runt och försökt att hitta en vettig review men utan resultat.

Med vänlig hälsning,
Pansarhund

Majoren

Re: Någon som har info om We-416 AEG?

Inlägg av Majoren »

Vet inget om WEs 416 men jag köper sällan vapen för dess internals. Eftersom jag själv kommer förmodligen uppgradera den. Jag går efter externt och uppgraderar så jag vill ha den internt.

Detta beror ju klart på hur insatt man är i mecka med aegs.. Men känner du att du vill lära dig och är intresserad så skulle jag säga att du ska köpa den du tycker är snyggast och sen spelar med den så att du märker vad du vill ändra.
Och sen uppgraderar det du vill få bättre.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Pansarhund

Inlägg av Pansarhund »

Priset är av betydelse, annars hade jag gått på TMs 416 nextgen version direkt. Jag är väldigt oerfaren av att byta ut och mecka med grejer. Jag har bytt ut en fjäder på min nuvarande M4 och det var ju ganska krångligt kan jag tycka. Oavsett så tänker jag först och främst på internals då jag inte vill köpa en bössa bara för att behöva byta en massa grejer direkt. Så bra internals är av intresse för mig.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Nej sorry. Glömde att det gällde 416. Men KWA släpper nog en snart 😜

Frost

Inlägg av Frost »

Är eldväljaren slapp när man ska byta???
Menar du magcatchen?

Skriv svar