*Fixat*Nyss installerat IR-hop. Bössan skjuter väldigt kort?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
SaimoN_

*Fixat*Nyss installerat IR-hop. Bössan skjuter väldigt kort?

Inlägg av SaimoN_ »

Hej!

Är visserligen ingen "nybörjare" i ordets bemärkelse men antar att tråden hör mest hemma här.

Fick fingrarna ur och bestämde mig för att igår installera IR-hop (Z kit) som jag köpt hem, trots tveksamheten över att ha hört folk säga hur svårt det är. Sagt och gjort, var nogrann, mätte ut fönstret på innerpipan och skar till en perfekt bit av IR-hopen, passade perfekt. Lite lim på kanterna (nogrannt kollade jag att det inte rann igenom och ner i pipan och det gjorde det inte) och tryckte försiktigt dit lappen. So far so good. Kollade igen innerpipan, lappen ligger perfekt jämnsmed pipans innerväggar, sticker alltså inte upp nånting (och har hört att detta ska vara optimalt?).

Slipade ner utvändigt och allt verkar frid och fröjd, sätter tillbaka hopuphuset och hopupgummit och tillbaka i bössab för att provskjuta. Men till min stora sorg så skjuter bössan nu visserligen rakt, men den dalar rakt ner bara ett fåtal metrar bort. Som att den vore ställd lägst på hopupen. Jag har försökt vrida hopup-hjulet på huset och försökt ställa in den, utan något märkbart resultat :(

Har jag tabbat mig rejält nu? Är första gången jag installerar en IR-hop så förstår inte riktigt problemet då allt är till synes väldigt korrekt utfört?

Har jag missuppfattat det hela? Kan jag ha monterat tillbaka hopuphuset helt åt h*****e? Jag håller sällan på med hopup-mek överlag så ni får gärna rätta mig. Behöver jag ens hopupgummit om jag har IR-hopen installerad?

Bössan i fråga är en APS Keymod ASR114 Spyder om det säger någonting alls. Innerpipan är rostfritt, ej mässing.

Är smått frustrerad nu, all hjälp tas tacksamt emot.

6 oktober 2014, 10:58:

Kan också nämna att jag även rengjort pipan, finns inget smuts eller något som skulle påverka kulans bana. Men vad kan det då vara?
Senast redigerad av 1 SaimoN_, redigerad totalt 0 gånger.

Vaksai

Re: Nyss installerat IR-hop. Bössan skjuter väldigt kort?

Inlägg av Vaksai »

När du installerade IR-hoppen så antar jag att du följde guiden? (http://ratashaka.blogspot.se/2012/05/r- ... anual.html)
Dvs du tog även ett hopup-gummi och vände ut-och-in, sen slipade du ner den lilla guide-railen och hopup-gummit så det är helt slätt på insidan?
Och du tappade inte bort nubben när du gjorde installationen?

Genocide

Inlägg av Genocide »

Kör du original APS hophus?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

SaimoN_

Inlägg av SaimoN_ »

Ministry, okej tack för infon. Jag har dock inte gjort såsom du nämner, bara trätt tillbaka den som vanligt över pipan och R-hoppen. Men rekommenderar du att jag vänder den ut och in och slipar ner den? Påverkar det någonting alls av det problem jag beskriver? Jag har också, förutom limmning, även smörjt med silikonbaserat vapenfett (air seal grease), bara för att om möjligt göra det ännu tätare.

Genocide, ja det är ett original APS hopuphus. Tänkte du på då?

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Det är inte så att du fått siliconfett på gummit som kulan ska gå mot?

6 oktober 2014, 15:54:

Då fungerar inte hopgummit och symptomen du beskriver blir.

SaimoN_

Inlägg av SaimoN_ »

Uppdatering: ursäkta att jag inte hört av mig, strulat med bössan men nuså har jag äntligen fått till det! Tre fatala misstag jag gjorde var först och främst att jag monterade innerpipan fel, med fönstret nedåt i hophuset (då det ska vara uppåt). Sedan monterade jag även buckingen åt fel håll, men sedan så tappade jag även ut nubbingen men märkte det först inte. Den låg på golvet, och efter att ha korrigerat dessa tre saker så skjuter bössan som den ska: långt, rakt och fint :D men tack för all hjälp grabbar! :D

Nixon

Re: *Fixat*Nyss installerat IR-hop. Bössan skjuter väldigt k

Inlägg av Nixon »

Triss i miss! Bra att det löste sig.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Skriv svar