Bekämpa sniper i skog

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
pompe88

Bekämpa sniper i skog

Inlägg av pompe88 »

Så jag är ju ny inom As o har mest kört inomhus på cqb varit iväg på ett skogsspel o den gången hade jag problem med att jag hela tiden blev snipad. har inget emot att bjuda på mig själv o låta ngn annan få ngn att skjuta på så de har skoj men jag såg knappt till några andra spelare på hela tiden o lyckades bara skjuta 1 person hela dagen. o 15de promenaden tillbaka till respawn blev lite tröttsam. en bidragande orsak kanske var att jag inte hade något cammo utan körde helsvart så jag syntes i skogen, det är dock åtgärdat nu.

Nu skall jag snart iväg till R.A.T.S bana o har hört att där är mycket snipers så skulle behöva lite tips på hur jag skall spela ? Det kan väl inte vara så att det är ålning medelst hasning som gäller hela tiden ? Vad jag är ute efter är väl lite tumregler/utomhusbana för dummies o inte bara emot snipers utan överlag. Hur är det på rats bana, bara skog o öppen mark eller finns det lite byggnader eller hinder man kan hålla sig ikring ?

Det enda jag vet är att jag kommer ta med mig kikare. Beväpningen jag tänkte använda är Ptw 130ms o en kwc 1911 sidearm, äger iofs en sniper bössa men.. mhe. Har lite granater med men det känns som man inte kommer ha nytta av dem på en utebana på samma sätt som inomhus cqb.
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

YogHippie
Hippie

Re: Bekämpa sniper i skog

Inlägg av YogHippie »

>>Lär dig titta på och i terrängen efter avvikelser som avslöjar en snipers position eller närvaro.
>>Håll dig i rörelse.
>>Låt någon annan gå före. (mindre solidariskt, men vafan.. haha)
>>Ta dig innanför deras säkerhetsavstånd, så får de inte skjuta.

Om du är HELT säker på att det är en sniper, och inte en jävligt bra gömd spelare med t.ex. en springer i ett träd, så funkar ovan,
annars är det helt enkelt smyg bättre och snabbare, rör dig mycket i sida med sicksackmönster, gör lite oväntade rörelser så att du inte är ett lätt
mål som "flyter" fram med vacker profil eller stel överkropp.

Förhoppningen är att första bollen träffar ett träd eller far förbi dig, sen är det bara att triangulera fort som fan med hörsel, kulriktning och kanske uppfattning av rörelse
från skytten, och börja arbeta sig fram mot honom. (Jaja, ELLER henne). :)

Jack Scarecrow

Re: Bekämpa sniper i skog

Inlägg av Jack Scarecrow »

Var ingen större fara med snipers på RATS bana faktiskt sist jag var där. Den är väldigt öppen med högt gräs så man behöver bara huka sig ner för att döljas och finns några få skydd och en liten dunge tallar. Även ghillie suit nissarna syntes till rätt bra (och höll på att dö i värmen :D ). Visst halva spelantalet körde snipers men blev endå bara dödad 3 gånger under hela dagen och inte av någon sniper. De var även tvungna att köra med 0.25 kulor så antar att de inte kunde skjuta så rakt:) Min m4a på auto lyckades mycket bättre. Dock blev det lite tjafs när vi ville spela i skogen där de som hade snipers inte kunde spela så värst bra med sina säkerhetsavstånd men det fick de skylla sig själva för om de inte har med andra vapen. Vi kan ju inte alltid spela på den banan där snipers har övertag.
Men du kan ju alltid följa efter mig så dör jag först och du hinner ta skydd:)

Skriv svar