Ficklampa - rekommendationer önskas

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Scotty

Ficklampa - rekommendationer önskas

Inlägg av Scotty »

Ska köpa ficklampa (ej vapenmonterad) och jag har ingen vidare erfarenhet av olika märken/modeller, därför önskar jag input från communityt. Tänkta användningsområden är MILSIM, airsoftspel och friluftsliv. Budget enligt princip "buy once, cry once".

Några krav/önskemål:
  • liten och behändig samt stryktålig
  • ska kunnas användas tillsammans med pistol (handhållen, dvs ej vapenmonterad)
  • needless to say - LED
  • gärna vitt, grönt, rött ljus
  • gärna dual output
  • 200-500 lumens
Har bland annat tittat på: Jag är intresserad av dina erfarenheter och rekommendationer av olika märken och modeller. Bring it on. :D
Proud member of =(TT)=
a.k.a Trojan Trespassers

maximillian

Re: Sv: Ficklampa - rekommendationer önskas

Inlägg av maximillian »

Var själv på jakt efter en smidig lampa för dagligt bärande för ett par år sedan.

För min del blev det en Foursevens Preon2, en 2xAAA lampa som ger 160 lumens om jag inte missminner mig helt och typ 7 lumens på lägsta.

Det jag älskar med den och det som gör att jag brukar dels rekomenderanden samt har gett bort två som gåvor är att den är stor som en lite fetare bläckpenna, drivs på billiga AAA celler samt har de ljusstyrkor som behövs.
Lägsta= leta runt i lägenheten/sovrummet utan att väcka frugan
Mellan= när det behövs lite mer ljus för att plocka fram diverse saker som ungarna lyckats få ned under soffan
Full spruta= När det verkligen behövs ljus, exempelvis när man vill se om det är en Orm eller en pinne som hundarna står och nosar på.

Sedan finns det ett gäng andra blink/strobe funktioner där den jag använder är Beacon, lampan lyser till en gång var 10e sekund. Perfekt att markera sin nattplats med medans man strövar runt och letar brasved.....

MEN, och det är det enda MENet, kolla hur användar interfejset är/funkar på någon youtube video för det är nog inte för alla så att säga.

JAG älskar min Preon 2, går ingenstans utan den.

Skriv svar