Bild från internet
Beskrivning av Produkten:
Maskens nät är i kraftig ståltråd med en tjocklek på närmare 1 mm, nätet är formbart för att kunna anpassas till ansiktsformen hos dom flesta.
Det är även målat i grönt men andra färger på masken finns.
I ytterkanten på nätet sitter ett övervikt kantband i någon form av lågbudget syntet som lätt ruggar upp sig.
Det är limmat på nätet med smältlimm och verkar sitta fast rätt dugligt.
Rämmfästerna är fastnitade i kardborre öglor med metall nitar med grönfärg på.
Själva rämmfästerna är 2 st D-ringar i plast med en diameter på 5mm, min uppfattning är att dom kommer att hålla.
Från D-ringen på höger sida sitter två stycken elastiska band med fastsydd kardborre vilket gör att elastisiteten i banden blir värdelös.
Dom 2 banden är tänkt att gå över huvudet och runt nacken.
Över huvud bandets längd är 45cm var av dom sista 10cm är den hårda delen av kardborren fastsydd.
Bandet som går runt nacken är 37cm och lika där så är dom sista 10cm sydda med hård kardborre.
Personliga reflektioner av Produkten:
Jag är nöjd med köpet och tror att den kommer att hålla många år framöver.
Passformen går tillvissdel att forma efter användaren och det är bra då den var riktigt obekväm i början, och gjorde väldigt ont på näsan.
Modifikationer jag kommer att göra på den är att sätta någon form av vaddering runt näsan då jag inte lyckats helt att forma den.
Jag måste även ta bort en del av kardborren så att elastisiteten i banden fungerar som den ska då jag inte kunde ha både nackremmen och huvudremmen fastsatta, detta på grund av mitt abnormalt stora huvud.
En sak som är värd att nämna är att det kan vara problem med att ha vissa glasögon och goggles på sig när man har masken.
Och ett annat problem som jag gjorts uppmärksam på är att det kan bli problem att sikta bekvämt med olika vapen.
Med min m4 så var det svårt att få en korrekt siktesbild, men med min ak47'a och mp5 var det inga större problem.
Så det kan vara värt att tänka på om du ska köpa en.
Kom gärna med egna omdömen av masken om du har några.

Masken på mig i profil