Bamse - Framtidens granat
Re: Bamse - Framtidens granat
Inte för att dissa era regler, men jag har mig veterligen aldrig registrerat att jag blivit träffad av kulor när jag blivit utsatt för tex Enola Gayes pyrotekniska granater med kulor i. Och då har de briserat i princip på mig. Finns det någon som med säkerhet kan säga sig ha blivit träffad av kulor från någon av alla dessa kulkastande granater?
Nope... aldrig blivit träffad av "ärtorna" som finns i Enola Gay granaterna.
Även om jag är en enorm "fan" av Enola Gay, älskar pyrotekniska effekter, så tycker jag att dom enbart funkar som en eldmarkering.
Även om jag är en enorm "fan" av Enola Gay, älskar pyrotekniska effekter, så tycker jag att dom enbart funkar som en eldmarkering.
Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se
http://www.airsoft-adventures.se
Inte jag heller, men man tar ju träffen när man hör smällen.
Angående papprör, så använder jag mig av Oliverbrown.co.uk för i stort sett alla mina köp av pyrotekniska tillbehör.Rufs skrev:Hallå! Bra synpunkt.
Jag har funderat på det, kanske nån gång i framtiden.
Skulle man kunna göra hylsan av papp och kanske ersätta cykelslangen med latex
kunde det fungera, men papprör av en specifik diameter är inget som går att köpa
varsomhelst, vilket välter iden.
Att måla hylsan signalorange underlättar att leta fram resterna.
Inga problem att få det skeppat till Sverige, och hyfsat billigt, rekommenderar dock att dela upp leveransen om du ska köpa något i pulverform.
Fått massvis med granater kastade mot mig, aldrig märkt av kulorna egentligen heller vill jag påstå.
Kanske enstaka gång att man märkt att det studsat runt 2-3st på marken/golvet.
Tar/tog alltid träff när den var nära nog inom den radie som arrangör angett som killzone i reglerna.
Någon sorts mjöl eller pulver i som ger en liten visuell puff är nog bra med, för att man ska kunna lista ut
lite lättare om man är inom killzone-radien eller ej.
I stort tycker jag det är sketbra idé, enda risken är att folk inte plockar upp efter sig eller glömmer bort i villervallan med adrenalinet
och så har man kanske en irriterad markägare som hittar cykelslangar i skogen.
Kanske enstaka gång att man märkt att det studsat runt 2-3st på marken/golvet.
Tar/tog alltid träff när den var nära nog inom den radie som arrangör angett som killzone i reglerna.
Någon sorts mjöl eller pulver i som ger en liten visuell puff är nog bra med, för att man ska kunna lista ut
lite lättare om man är inom killzone-radien eller ej.
I stort tycker jag det är sketbra idé, enda risken är att folk inte plockar upp efter sig eller glömmer bort i villervallan med adrenalinet
och så har man kanske en irriterad markägare som hittar cykelslangar i skogen.
Vet inte hur effektivt det är utomhus, men inomhus har tornadogranaterna rönt en del framgångar. Kan vara helt och hållet pga avståndet, vad vet jag. I vilket fall så finns träffmöjligheten där, vilket det inte gör med en sådan här granat. Förbudet mot knallgranater grundar sig egentligen i ljudet, men för egen del så tycker jag att det är tillräckligt mycket tjafs runt träfftagande som det är utan att lägga till sådana här grejer. Våra spel är dessutom utformade för att vara lätta att hoppa in i även som nybörjare och sådana här don med medföljande specialregler passar illa med det.hiro skrev:Inte för att dissa era regler, men jag har mig veterligen aldrig registrerat att jag blivit träffad av kulor när jag blivit utsatt för tex Enola Gayes pyrotekniska granater med kulor i. Och då har de briserat i princip på mig. Finns det någon som med säkerhet kan säga sig ha blivit träffad av kulor från någon av alla dessa kulkastande granater?
Men som sagt, vill andra arrangörer tillåta denna typen av verktyg i spel på vårt område så är det helt okay med oss, så Nitisk och andra airsoftare är välkomna att hyra området för egna spel.

Tänkte precis på det. Cykelslang är inte direkt miljövänligt och det kan ju hända att markägare blir smått arga att hitta gummi i skogen.
Men då får man köra andra granater eller inga alls.
Men då får man köra andra granater eller inga alls.

Hej!
Jag kan flika in att bamsen håller ihop i ett stycke, även efter att den briserat. Så om man
plockar upp mekanismen så får man med alla delar på en gång.
Jag kan flika in att bamsen håller ihop i ett stycke, även efter att den briserat. Så om man
plockar upp mekanismen så får man med alla delar på en gång.
Ahhh men dåså!
Trodde det flög av flera små strimlor=)
Trodde det flög av flera små strimlor=)
Den upplysning om att slagslamsorna hänger ihop är ju värdefull.
Vanligen är ju någon i närheten av stället det smäller på alternativt kommer kastaren traska förbi inom snar framtid.
Om all hjälps åt att samla in resterna så är det ju bara att slänga allt i en låda vid spwan så kan vederbörande ägare hämta det som blir över.
Bör ju vara mer lättstädat än motsvarande pyro trots allt.
Vanligen är ju någon i närheten av stället det smäller på alternativt kommer kastaren traska förbi inom snar framtid.
Om all hjälps åt att samla in resterna så är det ju bara att slänga allt i en låda vid spwan så kan vederbörande ägare hämta det som blir över.
Bör ju vara mer lättstädat än motsvarande pyro trots allt.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137
Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"
Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"