@FSStudios
Om du inte har sett så har Xcoretech gjort en ny produkt med en silencer som man kan chrona kolla rof m.m http://www.popularairsoft.com/news/xcor ... rol-system
Jag skulle vilja sätta i en mosfet i varje vapen man äger, så prislappen är ett avgörande. Jag tycker att en mosfet borde kosta mellan 6-800kr, men det kanske inte är möjligt?
Frågor angående mosfet
-
Re: Frågor angående mosfet
Beror väl helt på hur pass avancerad mosfet du kräver Madbull_Mike. Köper man en BTC Spectre eller ASCU III inom EU så kostar de 100$ (~650kr) + 5-15$ i shipping (30-100kr) och då är de ändå kanske de bästa som finns just nu. Men är man bara ute efter en basic mosfet utan en massa extra inställningar så finns det betydligt billigare att välja bland. Jag kör t.ex. på en NanoAB i alla mina kloner eller billigare bössor som inte riktigt förtjänar en mosfet för drygt 1000spänn.
En urkopplingsbar mosfet är dock alltid en fördel. Då kan man ha en mosfet till flera bössor. Den bästa urkopplingsbara som finns är Merf 3.2 och det är just nu det enda alternativet till flera olika gearboxar (bl.a. V6 & V7). Men nackdelen med Merf 3.2 är att man inte får ett kortare avtryck innan skottet drar iväg då man fortfarande använder sig av det kassa switch assemblyt. Det går dock modda avtryckaren eller släden så man får ett minimalt avtryck på en vanlig mosfet också - men då är vi tillbaka till att man behöver böka igen.
Jag tror eller tycker ärligt talat inte att de kör med så farligt höga priser på sina produkter. Inte för det de gör och vilken kvalité det är på prylarna. Hur man sen ska få en så pass avancerad mosfet som t.ex. BTC Spectre att bli användbar till flera gearboxar ser jag ingen möjlighet till. Inte med det korta avtrycket eller att de tar liten plats så de passar i flera bössor iaf.
En urkopplingsbar mosfet är dock alltid en fördel. Då kan man ha en mosfet till flera bössor. Den bästa urkopplingsbara som finns är Merf 3.2 och det är just nu det enda alternativet till flera olika gearboxar (bl.a. V6 & V7). Men nackdelen med Merf 3.2 är att man inte får ett kortare avtryck innan skottet drar iväg då man fortfarande använder sig av det kassa switch assemblyt. Det går dock modda avtryckaren eller släden så man får ett minimalt avtryck på en vanlig mosfet också - men då är vi tillbaka till att man behöver böka igen.
Jag tror eller tycker ärligt talat inte att de kör med så farligt höga priser på sina produkter. Inte för det de gör och vilken kvalité det är på prylarna. Hur man sen ska få en så pass avancerad mosfet som t.ex. BTC Spectre att bli användbar till flera gearboxar ser jag ingen möjlighet till. Inte med det korta avtrycket eller att de tar liten plats så de passar i flera bössor iaf.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Re: Frågor angående mosfet
Madbull Mike skrev:@FSStudios
Om du inte har sett så har Xcoretech gjort en ny produkt med en silencer som man kan chrona kolla rof m.m http://www.popularairsoft.com/news/xcor ... rol-system
Jag skulle vilja sätta i en mosfet i varje vapen man äger, så prislappen är ett avgörande. Jag tycker att en mosfet borde kosta mellan 6-800kr, men det kanske inte är möjligt?
Sedärja, fler än jag som kom på hur enkelt det var. Hah, oh well.
Priset beror ju faktiskt helt på vad återförsäljarna är villiga att betala för en lösning. Sen varierar ju priset givetvis på vilka funktioner man vill ha, inställningsmöjligheter och kvalité.
Jag hade tänkt försöka bygga något riktigt gediget som man kan lita på då jag själv inte är något stort fan av skräp som inte håller, men då stiger ju givetvis priset en aning eftersom komponenterna blir dyrare.
Grejen är som Paxz säger; hur pass avancerat man vill ha det. Jag hade tänkt lägga mig i high-end klass eftersom det kommer att krävas av min examinator.
Än en gång, tack för alla era inputs!