vfc (stark arms) vs kwa glock

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Kenny Starfighter

vfc (stark arms) vs kwa glock

Inlägg av Kenny Starfighter »

Hej o hå!.

Har lyckats med bedriften att köpa inte bara en utan två!! st Glockar. En Kwa g17 samt en vfc g18c.

Ska bara behålla ena av dem. Men vilken?

Vfc sägs vara em tm klon när jag googlar och ha dubble springguide samt prec pipa.

Kwa fick jag bara tips om att vara en stabil puffra.

Auto eller semi spelar inte roll för mig.

Enda jag själv tycker är att kwa är lite smidigare att kasta in magget i. Vfc får du trycka till ända in för att den skall sitta.

Vad tycker ni?

/K

3 februari 2014, 21:12:

Tillägg är att båda är nya.
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
*Katana m4 custom / Noveske
*Ares M60 ratatatatata!!!

FabianP

Re: vfc (stark arms) vs kwa glock

Inlägg av FabianP »

KWA 17 skulle jag säga. Skeptisk till full-auto-pickor.. ägt WE G23 och har nu ASG/KWA G19. Hur är det egentligen med kompatibiliteten på VFC? WE/TM magasin ska funka men hur är det med andra delar.. KWA go go..
Lunar
LosPrimosLocos

Kenny Starfighter

Tack för svar.

Faan va svårt det skall va!!! :)

Har just satt på vapenlampan på kwa. Känns helt ok det med.. vfc:n har ju lite uppdaterat utseende men det är ju såklart driftsäkerhet och om möjligt precision jag är ut efter. Samt metall så långt det går.

The såpa fortsätter. Sover på soffan med dessa två inatt så får vi se vem jag äter frukost med imorgon :)
Team S.I.K.Y
A-TACS FG

Nuckel82

Inlägg av Nuckel82 »

tjaaaee, varenda glock relaterad tråd jag läst så är det ksc/kwa/asg som tydligen gäller utan undantag!. Iaf så jag upplevt det.
Jag å andra sidan lyssnar aldrig på andra och köpte en WE g17 istället eftersom jag inte är ekonomiskt oberoende, är dock nöjd än så länge iaf...
Men majoriteten av AS säger att ska man köpa glock ska man köpa ksc/kwa/asg, mitt råd är följ ditt hjärta, välj den som ser mest äkta ut, ligger skönast i handen, har minst glapp och vobbel, mest korrekta fabriksinställda sikte, mest gaseffektiv, reservdelstillgång osv osv osv
Somewhat Intellectually Challenged Killers

schvamp

Inlägg av schvamp »

Detta är min högst personliga åsikt:

KSC/KWA som ASG "rebrandar" är den enskilt effektivaste pistolen gällande prestanda om man inte vill ha en custom-historia för flertalet tusenlappar. KSC´s system 7 (gas systemet) baseras på just deras glockar, dem har en Skala på 1:1 dvs dem är inte lite för tjocka för att slinka ner i ett hölster från tex. safariland eller serpa som är menat för just den modellen av pistolen. Har haft flertalet KSC pistoler och än har jag inte lyckats "skjuta" sönder någon. så som en Sidearm i spel vore mitt förstahandsval en KSC/KWA Glock.

Men som samlare skulle jag ta VFC´s version trots all den möjliga huvudvärk det skulle kunna vålla för att få den relativt driftsäker. VFC´s variant är INTE kompatibel med Tokyo maruis dito då delarna skiljer sig internt samt att VFC har en 3´de sprint i kroppen som TM saknar. http://airsoftcanada.com/showthread.php?t=160523

Har man pengar så är en Tokyo marui med typ allt utbytt lätt det bästa man kan ha, men det kostar därefter. KSC/KWA har också eftermarknads kit men det som är en turnoff för mig är att pipan "skramlar" ihop med manteln. jag vill inte att en GBB skall låta när man skakar på den utan ett magasin i. :roll:

Har själv sneglat på en VFC glock till min samling men aldrig kommit till skott att köpa en sådan, men om det är spelbarhet du är ute efter så är det KSC/KWA versionen som gäller av dem 2.

My 2 cents..

Stag

Inlägg av Stag »

Baserat på min erfarenhet hade jag också tagit kwa i detta läget.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Kenny Starfighter

Tack alla för svaren, kwa it will be.

Är precpipa överkurs eller duger dem som de är? Plockar jag isär den så får jag förmodligen aldrig ihop den :)
Team S.I.K.Y
A-TACS FG

Nuckel82

Inlägg av Nuckel82 »

Beror på, en precpipa kan ju ge bättre träffbild men finns en risk att du kan passera 100m/s och då duger den inte till den närstrid den oftast är avsedd för. Att plocka isär och ihop en glock är väldigt enkelt finns mängder av instruktioner på tuben.
Somewhat Intellectually Challenged Killers

schvamp

Inlägg av schvamp »

Mp7 ans Npas kan monteras i kscs pickor

4 februari 2014, 20:00:

Mp7 ans Npas kan monteras i kscs pickor

FabianP

Inlägg av FabianP »

Jag satte i en madbull 6.03 pipa i min.. gjorde inget i hastighet.. kanske lite i prescision.. enkelt att installera.
Lunar
LosPrimosLocos

Skriv svar