Kvinna i sporten

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
AntiPrimax

Kvinna i sporten

Inlägg av AntiPrimax »

Hej!

Jag är relativt ny i sporten airsoft, men har redan fått mig lite erfarenhet och vänner, samt rekryterat egna. Dock förstår jag att det är väldigt få kvinnor som är aktiva och därför finns det inte samma utbud för oss. Jag är nämligen väldigt liten, cirka 155cm, 50kg, och har svårt att hitta utrustning som passar mig. De gör ju helt enkelt inte utrustning för barn/ yngre ungdomar då åldergränsen ligger på 18 år.

Det jag undrar då är om ni har lite tips att ge mig, bland annat vart jag kan handla bra utrustning för min kroppsbyggnad och hur jag möjligen kan modifiera dem. Köpte bra byxor från Indiana Store i Stockholm som jag bara behövde sy upp längden på, dock är de i en grön nyans som inte återanvänds i andra camokläder. Därför söker jag ny utrustning.

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Eadcruzher

Re: Kvinna i sporten

Inlägg av Eadcruzher »

Kolla kinesiska airsoftbutiker, då asiater är något mindre än oss "nordiska vikingar".
Dragonredairsoft, wgcshop, ebairsoft med flera.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Nu är det ju en bit iväg från dig men jag vill ändå tipsa om Stockholm Airsoft, en SVEROK-ansluten förening som har fokus just på airsoftare med dubbla X-kromosomer. Släng Supernaut ett PM om du vill veta mer.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Jonas

Inlägg av Jonas »

Hej!

Är du på jakt efter M90 kläder så kan jag tipsa om Active Life Equipment. Dom har stort utbud med mycket storlekar! Dem har även en del andra camo, om M90 inte är för dig!

Dessutom är Nettan (kundtjänst? Hon svarar iallafall på alla mail :D) riktigt trevlig att ha o göra med!

Hittar du ingenting där, så kan jag även rekommendera Army Shopen i Umeå. Skulle du mot förmodan, ha vägarna förbi Umeå, så gör dig besväret att åka in dit! Riktigt mysig butik.

Lycka till :-)

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Vill bara göra smygreklam för världens grymmaste lättviktsrigg: Chicom 8-)
Jobbar på Röda Stjärnan

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Active Life Equipment aka Surplus, är ett rätt trevligt ställe. Överskottslager en bit söder om Falköping.
Åker du förbi eller är i närheten så kan jag rekomendera ett besök.
Där finns massa både ny och begagnad militär matriel, svenska och utländska uniformer, både RS och kopior.

Man får alltid med sig något därifrån, senast blev det en jeepdunk. :)

//Droopfy
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

R-Bear

Inlägg av R-Bear »

Jag har ju såpass mycket tur att jag är 168cm lång och relativt normalbyggd. Således brukar small funka för mig, även fast det är liiite för stort. XS är en storlek som inte många tar in har jag märkt.. Men det finns säkert hos leverantören så frågar man snällt så kan nog butikerna ta in den storleken.

Terräng säljer bl.a. kängor spec. för kvinnor (tillverkade av 5.11). Detta är något jag inte funnit i en enda airsoftbutik så det kan ju vara värt att kolla upp. Dessa är lite smalare i modellen och sitter superbra på foten. Terräng säljer även byxor från 5.11 som är brutalt bekväma. Fanns i mängder med storlekar och 2-3 olika färger om jag inte minns fel. Helt klart dom skönaste byxorna jag äger.

Handskar är relativt svårt att hitta om man har små/smala händer. Ett tips, om du inte hittar "riktiga" handskar som passar, är att köpa ridhandskar! Dessa är trots allt gjorda för kvinnor och är smala/smidiga.

En väst som jag kan rekommendera starkt är RRV. Finns i så gott som varje airsoftbutik och är rätt "standard". Denna är VÄLDIGT ställbar och går att dra åt som om det vore en sport-bh XD Den är dessutom kompakt och lätt att vika ihop/trycka ner i en ryggsäck. Att den är löjligt lätt är ytterligare ett stort +.

Välkommen till hobbyn. Det är en sausage-fest som heter duga -.-'
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

xzeros

Sv: Kvinna i sporten

Inlägg av xzeros »

Är du inne på att köpa 5.11 så kolla upp ordentligt med recensioner. Har haft 2 par olika 5.11 kängor och båda har varit kassa efter 6 månader, trotts kärlek. Köpta för yrkesbruk så dom användes mycket, men ändå på tok för dålig kvalitet.

viqs

Inlägg av viqs »

Jag "lider" av ett av problemen som våldtäktsbjörnen pratar om, små händer. För mig så gäller small och ibland så får jag bara gå på medium, för det är det minsta som finns. Jag brukar antingen tvätta i en varmare maskin och sen pressa eller bara ta varmt kranvatten, då upplever jag att de tightar till sig lite.

I övrigt, välkommen till hobbyn!
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Supernaut

Inlägg av Supernaut »

Föreningen heter Airsoft STHLM och inget annat.

Skriv svar