Letar Marine Väst

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Doie

Letar Marine Väst

Inlägg av Doie »

Hallå, håller på att samla på mig gear som jag kommer använda när jag börjar spela airsoft (Fixar grejor innan jag börjar, visst det är riskabelt men tror jag ej kommer bli besviken) och letar nu efter en väst..Jag har letat runt väldigt länge nu och först tittat på marpat(digital woodland) men på senare tiden kollat OD då det verkar finnas mycket större utbud. Vill ha en platecarrier vest alltså då ingen chest rig. Men vad använder US marines I verkligen?

Finns det en som är ungefär lika för en "billig" peng? (runt 700-1000) Med plats för runt 5-6 m4 mag och 1 pistol mag minst samt en väska på bröst för saker som kan vara bra att ha med ut i fält.

Tacksam för tips och förslag på hur jag ska gå till väga med västen, allt annat har jag mer eller mindre funderat ut i huvudet!

MVH Marcus

xive22

Re: Letar Marine Väst

Inlägg av xive22 »

du inser att CB inte är tan va? det är brun aktig färg som funkar bra i svenska skogar även om man inte tror de..

Doie

Inlägg av Doie »

Ber om ursäkt, kör med ett program f.lux som dämpar ljuset på min bildskärm för att underlätta för mina ögon när jag sitter länge vid datorn,

xive22

Inlägg av xive22 »

inget att be om ursäkt för :)! ska du fortfarande köra på marpat? :)

Doie

Inlägg av Doie »

Yes! Har tittat på dessa http://armygross.se/militarklader/milit ... ital-camo/
Så behöver en passande färg till dem. Men har i huvudet ställt in mig på OD eller marpat. Har hjälm i färgen foilage.

Gillar denna http://begadishop.com/catalog/product_i ... ts_id=7397 faktiskt samt att jag tycker om priset, Fast slut i lager såklart!

Doie

Inlägg av Doie »

Jo, men finns väl sådan canteen pouches man kan köpa till va? har ju molle bak på västen som man borde kunna fästa dit. Men tack för tipset om filmen, älskar krigs filmen nutida(eller nära) :)

Man lär kanske börja någonstans och bygga ihop det man tycker passar bäst, man lär sig också utav misstag, men vatten vill man nog inte glömma!

700mb

Inlägg av 700mb »

Du kan sätta på hur mycket skit som helst på den väst, inget som stoppar dig se exemplet --> https://www.youtube.com/watch?v=FrAIFP2pfew

Jag hittade dock ingen canten fick på tawiangun men valfri Svensk airsoftbutik har nog det.

Doie

Inlägg av Doie »

Haha jädrar så löjligt det såg ut, men ändå kul att det är möjligt! =)

Men det blir någ möjligtvis västen jag länkade, sen modifiera den lite :)

Skriv svar