död bössa?
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: död bössa?
Det låter som CA-döden. Det ska sitta en liten tapp bakom SA som förhindrar att släden hoppar av vid enkelskott. Den är förmodligen bruten. Öppna boxen och se om den är på plats. Är den inte det så måste du först och främst hitta den. Hamnar den på fel ställe blir det kuggsallad. Man kan ersätta den med en liten skruv som man slipar ner till rätt storlek och form.

-
Tror inte det då jag har mickroswitch i boxen, eller det har inte med det att göra?
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-
G36CV med quickswap fjäder och V3 box, allt original.
här är länk till köpstället:
http://shop.ehobbyasia.com/umarex-handk ... black.html
här är länk till köpstället:
http://shop.ehobbyasia.com/umarex-handk ... black.html
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
I admit defeat. Jag har ingen som helst aning om hur de ser ut på insidan.

Kan det kanske vara så att du åkt på "cut-off-timing-felet"? Alltså att din box råkar gilla att stanna typ en grad efter 0-läget vilket gör att cutoffen är halvt höjd, vilket gör att släden hoppar av och kan kila fast avtryckaren? :)
Om det är det, vilket jag inte säger mer än 10% säkert, så får man labba runt med olika rof-modifieringar för att ändra vilken grad i cykeln som boxen stannar på. Typ annat batteri. Sen kan du ju ta bort cutoffen och se vad som händer också kanske.
http://idioterna-as.se/viewpage.php?page_id=81
Edit: kom på att du inte har en släde, men cutoffen kan fortfarande kanske kila fast avtryckaren i vissa cykelgrader, kan inte din box så jag vet inte.
Om det är det, vilket jag inte säger mer än 10% säkert, så får man labba runt med olika rof-modifieringar för att ändra vilken grad i cykeln som boxen stannar på. Typ annat batteri. Sen kan du ju ta bort cutoffen och se vad som händer också kanske.
http://idioterna-as.se/viewpage.php?page_id=81
Edit: kom på att du inte har en släde, men cutoffen kan fortfarande kanske kila fast avtryckaren i vissa cykelgrader, kan inte din box så jag vet inte.
Jobbar på Röda Stjärnan
Hade du bott nära mig hade jag kunnat ta mig en titt då jag mekat väldigt mycket med just den boxen på sistone. Mycket trevlig box att meka med 
Spontant skulle jag kika på armen som går mellan avtryckaren och microswitchen, den gillar att hoppa ur position när man har boxen öppen och det är ju rätt viktigt att den sitter rätt, annars blir avtrycket konstigt eller inte alls
Sen skulle jag kolla avtryckarfjädern också, samt kanske selectorplaten (även om den inte spelar så himla stor roll just i den här boxen).
Att avtryckaren fastnar tyder ju på att nånting är galet där då avtryckarfjädern i den här boxen är jäkligt stark, så det låter som om något kommer i kläm.
Du kanske skulle kunna öppna boxen och lägga upp lite bilder på hur du monterat alltihop? Det är inte så att vi klankar ner på dina mek-skillz men det är alltid bra att ha ett till par ögon.

Spontant skulle jag kika på armen som går mellan avtryckaren och microswitchen, den gillar att hoppa ur position när man har boxen öppen och det är ju rätt viktigt att den sitter rätt, annars blir avtrycket konstigt eller inte alls

Sen skulle jag kolla avtryckarfjädern också, samt kanske selectorplaten (även om den inte spelar så himla stor roll just i den här boxen).
Att avtryckaren fastnar tyder ju på att nånting är galet där då avtryckarfjädern i den här boxen är jäkligt stark, så det låter som om något kommer i kläm.
Du kanske skulle kunna öppna boxen och lägga upp lite bilder på hur du monterat alltihop? Det är inte så att vi klankar ner på dina mek-skillz men det är alltid bra att ha ett till par ögon.
-
tror inte det är något mekaniskt då den enbart fastar på just single fire och bara med batteriet i, och "armen" är ett rent he***te att få rätt XD men däremot så går det inte att lägga den fel och samtidigt få ihopa boxen? eller? och sen har jag ju inga problem alls med bössan när den ligger i autoläge, men det där med "cut-off-timing-felet" låter intressant, får kolla lite på det och se vad jag hittar (och då också ta bilder
)

*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!