A&K M249 Guide/Tips & Trix
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Ser ut som hålet är dremlat av tidigare ägare, möjligen lite för mycket. Kan finnas risk för stopp om kulorna viker gummit.
Motorn skulle jag byta till en Element High Tourqe. Stark, bra respons och hyfsad ROF.
Guarders Cylinderhuvud för V2 med Guarder Nozzle med Oring. Pistonghuvud från Dream army eller Guarder med dubbla oringar. Ser ut som du har boreup eller silentpistonghuvud. Då måste du ha en annan cylinder. Vanlig för V2.
Pipa? Ju mindre tolerans ju bättre kulor. 6.02 känns overkill på en understödsböss
Motorn skulle jag byta till en Element High Tourqe. Stark, bra respons och hyfsad ROF.
Guarders Cylinderhuvud för V2 med Guarder Nozzle med Oring. Pistonghuvud från Dream army eller Guarder med dubbla oringar. Ser ut som du har boreup eller silentpistonghuvud. Då måste du ha en annan cylinder. Vanlig för V2.
Pipa? Ju mindre tolerans ju bättre kulor. 6.02 känns overkill på en understödsböss
Sorry, missa fjäder frågan. Om det är en P&J(rebrandad A&K) du köpt sitter 130 orginal annars 120.
Köp annars Madbull 120 eller Ultimate.
Köp annars Madbull 120 eller Ultimate.
Nu när jag plockat isär den några ggr och ser skicket så är prio att få den att funka bra utan att lägga för mycket.kungaron skrev:Ser ut som hålet är dremlat av tidigare ägare, möjligen lite för mycket. Kan finnas risk för stopp om kulorna viker gummit.
Får jag det så kommer jag ta steget att byta pipa, motor, batteri och lite andra småsaker.
-
- Aktiv sedan: 2012
Väcker liv i denna!
Tänkte kolla om det finns någon i Jönköpings området som är duktig på m249 Mek. Är inte riktigt haj på att meka gearbox eller meka över huvud taget.. Vill inte lämna ifrån mig till nån åf för då tar det längre tid än vad det borde i mitt tycke?
Vill kontrollera grejerna i boxen. Och se om det är a&k's egna motor eller om den är bytt.
Skicka pm om du har tid. Kan ge en slant för det med.
//Alexander
Tänkte kolla om det finns någon i Jönköpings området som är duktig på m249 Mek. Är inte riktigt haj på att meka gearbox eller meka över huvud taget.. Vill inte lämna ifrån mig till nån åf för då tar det längre tid än vad det borde i mitt tycke?
Vill kontrollera grejerna i boxen. Och se om det är a&k's egna motor eller om den är bytt.
Skicka pm om du har tid. Kan ge en slant för det med.
//Alexander
Kolla vad som är i gör du själv även utan erfarenhet. Är väl mer om det är problem som erfarenheten behövs då det är svårt att veta var man ska börja felsöka annars. Boxarna är inte alls svåra att skruva isär och sen få ihop igen.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
-
Får testa, men nybörjare som jag e så stöter man på problem som kanske inte går att lösa utan erfarenhet? Men man lär sig inte utan att försöka.
Hittade snabbt en video på hur man plockar isär gearboxen.
http://www.youtube.com/watch?v=SRf-CXd-iq8
Om du känner att du är rädd att inte få ihop allt igen så behöver du ju inte göra mer än att öppna upp boxen. Tar du ett foto borde vi kunna se vad som är standard och inte.
http://www.youtube.com/watch?v=SRf-CXd-iq8
Om du känner att du är rädd att inte få ihop allt igen så behöver du ju inte göra mer än att öppna upp boxen. Tar du ett foto borde vi kunna se vad som är standard och inte.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
A&k m249 har nog en av dom lättaste boxarna som finns när det gäller meckande. Skruva isär, ta en bild och lägg upp så kan nog många här säga vad du har. Learning by doing 
Edit: pucktvåa

Edit: pucktvåa
-
A&K M249 Guide/Tips & Trix
Tackar
får bli ett projekt till helgen då
omw till Malmö för hyllantrisol
Tänkte aldrig dock på tuben ;D

Tänkte aldrig dock på tuben ;D
öppnade upp lådan idag för lite smörjning. när jag monterat ihop bössan igen så får jag matnings problem då nozzlen är för långt fram och täcker för inloppet för bb. nozzlen är en m4 deepfire. Som tidigare har lirat bra.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=14110