Vilken plast?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Samlaren

Vilken plast?

Inlägg av Samlaren »

Hej!

Jag tänkte bygga om en G&G GF85 GL till en CGA5P kopia. Har lyckats få tag på framstocken till en K modell (grön) som
tyvärr är lite skada. Vad skall man använda för bra plast som håller?

/Samlaren

Dantheman

Re: Vilken plast?

Inlägg av Dantheman »

Plastic padding funkar ju super till i stort sett all plast. Det håller ju för att laga hål i små plastbåtar så en stock ska nog inte vara några problem.
Clasohlson har många olika styrkor och välja på.

Samlaren

Inlägg av Samlaren »

Tack, jag får kika på Clas!

/Samlaren

700mb

Inlägg av 700mb »

Lägg gärna upp en bild är rätt intresserad av att se den faktiskt :D Vilket vapen ska du använda som grund förresten? Med tanke på att CGA5P verkar ha rails på toppen, vilken färg ska du ha den i förresten? Svart eller grönt :)

Tjabo

Inlägg av Tjabo »

Har använt plastic padding till att laga relingen på en båt, och det håller verkligen jättebra! Värt att nämna är dock att eventuell målning kommer få annan nyans över den ''paddade'' biten, så investera i en bra grundfärg!

Vill också gärna ha bild när det blir klart^^
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

Samlaren

Inlägg av Samlaren »

Tack för tippsen!

Grunden blir ifrån en G&G GF85:a som jag kommer att korta av och måla om till svart. Railen kommer ifrån en C-modell som jag kommer att behöva korta ned. Sedan måste jag fixa ett nytt gasblock som har ett kornskydd.

Dubbelsäkring skall det också vara. Här blir det knivigare eftersom säkringslägena på 85:an nästan går 360 grader och inte små korta som orginalet . Får se hur jag löser det. På den nya GK5C verkar det vara rätt läge, men en sådan gearbox är väl svindyr?

I övrigt har jag alla delarna plus den rätta remmen.

Jag skall självklart lägga upp bilder på projektet.

/Samlaren

Skriv svar