Dreamarmy fjäder

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Lindberg77

Dreamarmy fjäder

Inlägg av Lindberg77 »

Som rubriken lyder..
Som info om dreamarmy M120
Stoppade in den i min G 36 (jg) bössan chronade endast 98 ms!
I polarens G 36 (umarex) chronade den 103 ms! När vi stoppade i en guarder M120 chronade den 120 ms.... Min chronade 116 ms...

Säger en del om kvalitén på dom fjädrarna! Kommer aldrig köpa Dreamarmy fjädrar igen!

700mb

Re: Dreamarmy fjäder

Inlägg av 700mb »

Problemet gäller också andra hållet! Stoppade en dream-army 90 fjäder i min ak5c, chronade 140ms!! Va fan helt sjukt har som tur bytt till en sp85 nu.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Skrev lite negativt om mina erfarenheter med dream army fjädrar i en annan tråd, fick en del skit för det 😉. Mad bull är fjädrarna för mig, superb kvalité.

Lindberg77

Inlägg av Lindberg77 »

Ja men då får man väl få skit :D
Jag tycker de ä viktigt att folk får veta om man har erfarenheter om ngn produkt!

Kan mkt väl tänka mej att man kan få omvänt resultat med DA fjädrar känns sjukt dåligt när dom presterar så dåligt.. Dessutom är det ju bevisat i två helt olika bössor!

Kommer köra guarder eller madbull i fortsättningen.
Glädjen över det låga priset kan aldrig uppväga förbannelsen över den låga kvalite'n!

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Det har inget med kvalité att göra. Guarderfjädrar bland annat chronar mer i bössor för att de är mycket, mycket starkare än vad som står på förpackningen. En DA 150 gör 160ms. En Guarder 150 gör 170ms+. Generellt är det så att äldre tillverkare gör fjädrar som är starkare än vad som står på förpackningen för att man var sämre på att trimma bössor förr och hade mer läckage i sina system, så att för att kunder skulle vara nöjda så sålde man fjädrar som var starkare än vad som stod på förpackningen för att kunden ska känna att han fick vad han ville få ut av fjädern, när han i själva verket sitter med en övertrmimad, läckande bössa.

"Kvalité" hos fjädrar bör snarare innefatta fjäderns livslängd, alltså hur länge den kan hålla samma styrka innan den tröttas ut. Att olika tillverkare av fjädrar tänker olika när det kommer till styrkan som står på förpackningen är inget nytt. Jag kan ta och avslöja att Deepfire gör, så vitt jag vet, de i särklass starkaste fjädrarna i förhållande till vad som står på förpackningen. Jag kapade en Deepfire m130 hela 3cm och den chronade fortfarande 140ms. Gör det deepfirefjädern bra menar ni då? Nej, bara felmärkt.
Jobbar på Röda Stjärnan

Welle

Inlägg av Welle »

Har monterat massor med dreamarmy fjädrar i mina dar, jag vill nog hävda att det är lite si och så med kvaliten på dom. Väldigt varierande fps och en tendens till att förlora fps med tiden. Vilket tyder på sämre kvalitet. Man får väl vad man betalar för...
Dom absolut bästa fjädrarna är madbulls, guarder är oxå bra. Dom gör visserligen ofta en aningens mer än vad som står på förpckningen. Men dom är väldigt konsekventa.

En sak jag noterat med tex madbulls fjädrar är att om man monterar dom i g&g bössor som har pneumatisk blowback så gör den mer eller mindre exakt vad fjädern säger att den ska.
Lite finare, lite bättre

Lindberg77

Inlägg av Lindberg77 »

Kan ju bara säga att vi gjort allt som går att göra med umarex bössan.. Tätat mm..
Trots allt chronar den strax över 100 med DA fjädern.. Den fjädern är inte som den ska... Kass helt enkelt!

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Nu får du väl ändå vika dig lite Skepparn 😉 nu är vi ändå 3st som säger samma sak. Dream army gör bra saker men deras fjädrar är helt enkelt inte så bra.

12 januari 2014, 13:13:

Har kört med en mad bull 120 fjäder i en av mina bössor och den cronar i stort sett exakt likadant efter 2års flitigt användande. Den bössan är cqb trimmad nu så då kommer mad bull fjädern få hoppa i min g&p m249 ist som är på väg hem nu 😄.

Genocide

Inlägg av Genocide »

Inte testat dreamarmyfjädrar. Jag kör enbart på Guarder.
Grejen med dem är att de är lite heta i början, men kommer sig till ro efter lite användning och stannar på den FPS/MPS som den ska ligga på.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar