Spelidè folkracebössan
Re: Spelidè folkracebössan
Endast deltagare får köpa. Samt att skippa budgivning. Det ska vara lottdragning som gäller.
Annars trissas priserna upp.
Annars trissas priserna upp.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Låter väldigt bra. Det kör vi på. Behövs det fler regler egentligen?

Sammanfattning av reglerna då? Vilka har vi slagit igenom?
I dont do karate, i do Ka - Razy!
För att hålla det simpelt.
1. Deltagare tar med en valfri bössa med maxtrim på 1 joule.
2. Samtliga deltagare MÅSTE vara med på att sälja sin bössa vid slutet på spelet. Priset sätts av arrangören, men inte mer än 1000kr.
3. Vill fler än en köpa en bössa så sker lottdragning.
4. Vid försäljning så får man endast bössan, Dvs Sikten, batterier och magasin behåller ursprungliga ägaren.
Efter avslutat spel så får man lägga bud på samtliga bössor under 15 min. Kan man inte deltaga pga att man måste hem etc, så får man lämna bössa samt info så den kan budas på ändå.
Var väl egentligen inte mer regler än så?
Ps: Man kan göra en twist på det hela och tex köra Team death match, förlorande laget får lägga sina bössor till försäljning.
1. Deltagare tar med en valfri bössa med maxtrim på 1 joule.
2. Samtliga deltagare MÅSTE vara med på att sälja sin bössa vid slutet på spelet. Priset sätts av arrangören, men inte mer än 1000kr.
3. Vill fler än en köpa en bössa så sker lottdragning.
4. Vid försäljning så får man endast bössan, Dvs Sikten, batterier och magasin behåller ursprungliga ägaren.
Efter avslutat spel så får man lägga bud på samtliga bössor under 15 min. Kan man inte deltaga pga att man måste hem etc, så får man lämna bössa samt info så den kan budas på ändå.
Var väl egentligen inte mer regler än så?
Ps: Man kan göra en twist på det hela och tex köra Team death match, förlorande laget får lägga sina bössor till försäljning.
Gillar. Kommer absolut att bygga ihop något billigt ! =)
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Vad hände med denna idė? Körde någon folksoft till slut?
Jag är fortfarande sugen att hålla i liknande;)
Jag är fortfarande sugen att hålla i liknande;)
Håller med, detta vore fantastiskt roligt. Det har inte spelats något sådant här omkring än iallafall.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.
Men om man blir tvungen att åka hem och lämnar bössan på plats och den inte blir såld. Vem ser då till att man får hem den igen då?
Skall man betala frakt till någon för att få den hemskickad då?
Skall man betala frakt till någon för att få den hemskickad då?
Då får man be butiken hålla den. Annars får mam se till att stanna;)
Ja det är ju en variant
.
Tänkte på att ibland kan man ha tiotals mil (enkel resa) att åka till ett spel t.ex och man kanske inte är i "krokarna" så ofta som andra, Det är inte alltid man har tid att sitta och nöta dom milen för att hämta en bössa för en 500:-.
Och vissa spel/banor kanske man bara är en gång för att pröva på och kanske aldrig mer kommer dit. Men om butiken har plats och kan ha en/flera bössor liggandes och ta plats tills nästa gång man kommet dit (om man gör det) vore det guld. Men jag tvivlar på att butiken är sugen på att ha saker liggandes till ingen nytta.
Bara en tanke, tänker jag helt snett?
Gillar iden sjukt mycket annars, är gärna på.

Tänkte på att ibland kan man ha tiotals mil (enkel resa) att åka till ett spel t.ex och man kanske inte är i "krokarna" så ofta som andra, Det är inte alltid man har tid att sitta och nöta dom milen för att hämta en bössa för en 500:-.
Och vissa spel/banor kanske man bara är en gång för att pröva på och kanske aldrig mer kommer dit. Men om butiken har plats och kan ha en/flera bössor liggandes och ta plats tills nästa gång man kommet dit (om man gör det) vore det guld. Men jag tvivlar på att butiken är sugen på att ha saker liggandes till ingen nytta.
Bara en tanke, tänker jag helt snett?
Gillar iden sjukt mycket annars, är gärna på.