Airsoft runt örebro?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Doie

Airsoft runt örebro?

Inlägg av Doie »

Hej, jag är en grabb på 19 år som på senaste tiden blivit enormt intresserad av airsoft, alltså "riktig airsoft" och inte fjäder vapen för 500 kr.
Det jag undrar då är om det klubb/bana i närheten av örebro som man kanske kan vara med i lite då och då för hobbyspel? Jag är endast ute för att ha lite roligt och skjuta människor och slippa elände såsom skador och döden.

Även fast vi är några kompisar så är det ju inte så lätt att köpa utrustning för flera tusen kronor och bara börja lira, man vill veta om det är värt att börja om det liksom finns något i närheten, Nu ligger dock Örebro cirka 9 mil ifrån där jag bor, men det är det lätt värt om jag kan spela någon helg då och då. jag tycker att populariteten på just airsoft i sverige är riktigt svag till skillnad från UK och USA.

Mvh, Marcus

Xelley

Re: Airsoft runt örebro?

Inlägg av Xelley »

Det finns flertalet lag i örebro, vi har även Batalj som har stråssa där vi brukar spela. Hör av dig i PM om du vill snacka lite ang airsoft och örebro.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Doie

Inlägg av Doie »

tänker som så här att jag är rikigt sugen på att köpa vapen redan nu fastän att jag troligen kommer vänta tills våren/sommaren kommer för att börja spela lite
Men jag vet inte vad kvalité på dessa vapen innebär, jag är beredd att lägga kanske runt 2,5k max och jag letar efter en m4a1 (eller liknande) där man kan sätta en foregrip samt red dot sight, Och vapnet ska vara för det mesta metall så att den väger lite osv och kanske minst 100 m/s max 110. jag försöker leta mycket själv men ingen aning vad som är bra osv.

*EDIT*** Skulle heller inte sitta fel med en HK416!

ohman

Inlägg av ohman »

Helt ok 416 och M4 för under 2000:-

Fantastisk 416 (dock inte i närheten av under 2k)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Doie

Inlägg av Doie »

ohman skrev:Helt ok 416 och M4 för under 2000:-

Fantastisk 416 (dock inte i närheten av under 2k)
Kollat på just de två väldigt mycket, och tycker den "billiga" hk416 ser riktigt bra ut. den (fantastiska 416) är nog lite för dyr för en nybörjare som mig :)

*EDIT** vad är de stora skillnaderna på den billiga 416 och den dyra?
Senast redigerad av 1 Doie, redigerad totalt 0 gånger.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Jag kommer att besvara ditt PM i mellandagarna, är fullt upp nu :/
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Doie

Inlägg av Doie »

Jag känner att jag har mer eller mindre fattat ett beslut på http://www.taiwangun.com/en/bi-hk416-boyi , vad för tillbehör är de vanligt att köpa med`? eller ska jag vänta med sådant? Till exempel röd punkts sikte,( vilka alternativ finns det till röd punktsikte? ) samt extra mags osv.

klas kalas

Inlägg av klas kalas »

ett gäng midcaps är väl nästan lika bra att investera i direkt. rödpunktssikte kan du ju köpa om du känner för det, det är väl oftast lite lättare att sikta snabbt med och ser ju rätt snyggt ut. dock lär du komma upp i fraktfritt från taiwangun eller gunfire vid nästa beställning också om du vill beställa ett sikte senare, så rent ekonomiskt gör det nog ingen större skillnad i längden :)

Doie

Inlägg av Doie »

Usch, beslutsångest... Kollat runt lite mer på boyi 416 och det verkar vara mycket problem med magasin osv, och eftersom jag är väldigt dåligt erfaren hur man fixar med dessa vapen för att "mixtra" lite själv så undrar jag nu istället om någon vet ett bra m4 eller liknande vapen som är bra för nyböjare (I form av enkelt att bara köra igång med, utan krångel) som är bra, stabilt och inte allt för dyrt, runt 2 tusen?

Kimale

Inlägg av Kimale »

Problem med magasin?

Bara att köpa ett gäng vanliga m4 magasin och trycka i :)

Har själv en sån bössa och den är trevlig!
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

Skriv svar