Radio hjälp
Radio hjälp
Är jag dum i huvet eller varför är det så svårt att hitta vilka märken (Kina som RS) som använder sig av Motorola 2- pin kontakt. Varför står det oftast inte vad det är för kontakt. Söker på "Motorola 2pin radio" och får bara upp headsets. Finns det några förslag på Dual bands radios som använder sig av motorolas 2-pin kontakt som inte kostar överdrivet mycket.
Tack på för hand !!!
Tack på för hand !!!
Re: Radio hjälp
Kolla på den länken så ser du att det inte är många tillverkare som gör radios för motorola två pins (gissar du menar den kontakt som kallas "M" i länken), vet inte om S kontakten är samma men där har du lite mer alternativ.
http://www.megavolt.com.hk/sally/All_adaptor.jpg
Kan helt enkelt vara bättre att börja använda annat headset anpassat för mer utbud i radios som kenwood två pin där det finns massor bra radios.
http://www.megavolt.com.hk/sally/All_adaptor.jpg
Kan helt enkelt vara bättre att börja använda annat headset anpassat för mer utbud i radios som kenwood två pin där det finns massor bra radios.
This space intentionally left blank
Tack som FN. nu har jag lite koll på läget. Ja det råkar ju vara så att jag har RS comtac 2er som ska lira med en FDC radio som har motorola 2 pin och har en PTT som ska lira med comtac 2erna som passar radion.
Tack återigen Thinker !
Tack återigen Thinker !
Det kan gå bra att göra en adapter för annan kontakt typ, ljudet ut lär inte vara några problem, men istället kan det bli problem med hur mic/ptt är inkopplat, exempelvvis gemensam jord men splittrad ut/ingång eller gemensam. Tips är kolla om det finns färdig adapter, annars kolla signalpinout på det motorola har och om någon annan radio har liknande bara annan fysisk kontakt.
Jag har innan byggt adapter för ett par specialare eller ändrat hur en monofon fungerar för passa annat, men det är inte alltid lätt att göra bra. Alltid bäst om det går att använda färdiga saker som är anpassade för varandra.
Jag har innan byggt adapter för ett par specialare eller ändrat hur en monofon fungerar för passa annat, men det är inte alltid lätt att göra bra. Alltid bäst om det går att använda färdiga saker som är anpassade för varandra.
This space intentionally left blank
Vad jag förstår så lirar inte dynamiska mikrofoner särskilt bra med Kina pmr radios, kan bli svårt att få ett rs headset att lira bra med en pmr radio. Till en dynamisk mikrofon behöver man en amplified ptt och det kan också strula till det.
Px airsoft har lösningar för oss airsoftare. Military radio-betyder dynamisk mic, alltså normala Peltors och Sordins. Jag har köpt en hel del därifrån. Deras modifierade PTT funkar utmärkt.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.
Tack som F Nixon för tipset. Jag kör rs peltor comtac med element mic, har velat ha peltors boom mic men har inte haft nån ptt som ska funka med en puxing 888k. Vad jag hört så ska inte rs ptt inte funka med Kina radio. Dock var den out of stock, vet du om de får in med jämna mellanrum?
Ja, den kommer nog in. Ska kolla om jag inte har en moddad ptt över, dvs, för peltor mic-moddad ptt-puxingkontakt. Pm:ar dig isf.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.
Kanon! Tack så hemskt mycket för hjälpen hittills.