Tänkte köpa nytt hopup gummi till bössan och jag undra vilken grad på gummit ni tycker är bäst? Den hårdare eller mjukare sorten?
Kan tillägga att jag spelar mestadels skogs spel och ska köpa en npas för att öka räckvidden.
Vilket hopup gummi?
-
Vilket hopup gummi?
Senast redigerad av 1 Madbull Mike, redigerad totalt 0 gånger.
Re: Vilket hopup gummi?
Det underlättar om du säger vilken typ av bössa det gäller.
npas tror jag inte kommer öka din räckvidd, men jag har inte provat själv
npas tror jag inte kommer öka din räckvidd, men jag har inte provat själv
-
Det är en KWA M4 med nya sortens gummi.
Med npas ökar eller sänker m/s så då borde den öka räckvidden.
Med npas ökar eller sänker m/s så då borde den öka räckvidden.
En npas kan du bara sänka din fps med. Även fast du köper en npas så har du ändå samma cylindervolym, samma maximala gasutsläpp. Anledningen till att man köper en npas är för att kunna sänka fps så att man kan köra sib. Alltså 110 m/s. Då alla gbbr går över den regeln.
Hej, jag kör själv med "A+ Studio New Type Hop Up Rubber" och den funkar fint med min WE SCAR open bolt, jag har inte orkat ge mig på att fixa till R-hop till den än och detta gummi har liknande egenskaper, längre kontaktyta med kulan samt att gummit greppar inte bara vid toppen av kulan.
Jag har också hört gott om "Maple Leaf Diamond Hop Up Rubber" som har liknande utformning.
Jag upplever att jag har fått en "något" längre kulbana men framförallt jämnare kulbana jämfört med standard gummit. Det finns fler märken att välja på men dessa har en bra utformning för mer kontaktyta med kulan.
edit: För bästa resultat så kör med minst 0.28g kulor av hög kvalitet.
Jag har också hört gott om "Maple Leaf Diamond Hop Up Rubber" som har liknande utformning.
Jag upplever att jag har fått en "något" längre kulbana men framförallt jämnare kulbana jämfört med standard gummit. Det finns fler märken att välja på men dessa har en bra utformning för mer kontaktyta med kulan.
edit: För bästa resultat så kör med minst 0.28g kulor av hög kvalitet.