Fler grunts på milsim?
Fler grunts på milsim?
Tänkte slänga ut en krok och se om någon nappar, pratet har varit igång ett tag bland mig och mina om det skulle funka att ha ett milsim där merparten av de som anländer är grunts (läs:not so special dudes) och de grupperingar som ska vara sf får kvala med meriter för att spela ut sin roll? Min tanke är också att de som signat som grunts också då följer de utrustnings kraven . Jag förstår problematiken -ingen vill vara den vanliga killen och grunt-lag växer nog inte på träd. Är det genomförbart? Jag tycker att det vore sjukt kul om fler gruntlag började poppa upp och om fördelningen på spel gick från 80-90% sf till 20-30%.. Kanske bara jag som tycker det skulle vara fränt?
CTR EP3 Championship White, nuff said
Re: Fler grunts på milsim?
Låter fränt, dock kanske det blir problem för andra som vill haka på SF delen. Just med att hinna ikapp och nå upp till de meriter gamla lag har hunnit samla på sig, under tiden.
Sedan är det ju lika dyrt att köra SF som grunt (om man nu vill köra vettiga kloner och inte 100% RS).
Och det är ju ganska surt att behöva köpa in ett extrakit när man har ett fullt legit SF kit. Bara för att man inte kvalade in på SF just det spelet.
Det som lockar till SF är nog även en hel del av coolguy prylarna som inte vanliga grunts får ut.
En annan andel som kanske bör öka är antalet badguys med.
Sedan är det ju lika dyrt att köra SF som grunt (om man nu vill köra vettiga kloner och inte 100% RS).
Och det är ju ganska surt att behöva köpa in ett extrakit när man har ett fullt legit SF kit. Bara för att man inte kvalade in på SF just det spelet.
Det som lockar till SF är nog även en hel del av coolguy prylarna som inte vanliga grunts får ut.
En annan andel som kanske bör öka är antalet badguys med.
Dom flesta som kör nån slags SF enhet är ju ändå bara tillhörande någon pickup, kör in i FI, smattrar på och lämnar lika fort igen, då kan man lika gärna kitta regular GI Joe i min mening.
Det skulle tillföra enormt. Vissa spel kanske inte ens behöver SF enheter? Och så svårt aär det inte att nyttja ganska mycket Gucci kit för att spela modern footslogger ändå...
Det skulle tillföra enormt. Vissa spel kanske inte ens behöver SF enheter? Och så svårt aär det inte att nyttja ganska mycket Gucci kit för att spela modern footslogger ändå...
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
Nja, ett grunt-kit är tämligen "billigt" jämfört med et SF-kit skulle jag säga... Har inte dunderkoll men AOR1/2 är väl fortfarande snordyrt? Även multicam är väl dyrare än Marpat/CB som är allt man behöver för ett USMC-kit. Går man repro blir det ännu billigare och det är nog lättare att hitta bra CB-repro än multicam repro...
Som arrangör kan jag bara hålla med. Det hade varit värt mycket om det funnits större grupperingar med army regulars eller marines att använda. Spelen hade blivit bättre och det hade blivit trovärdigare.
Att folk redan har ett SF-kit är ju ingen ursäkt att de inte kan skaffa ett till, eller två.
Att folk redan har ett SF-kit är ju ingen ursäkt att de inte kan skaffa ett till, eller två.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Jag ser hellre större uppslutning på bad-guys delen. Betydligt billigare än grunt gear, och finns det tillräckligt många så är det enkelt att smälla på sig en PASGT hjälm + kandahar/otv/nått ryskt kroppskydd och göra någon ANA liknande regeringsarmé.
Fast kombinationen är såklart optimal.

Fast kombinationen är såklart optimal.
@ muller
Det finns uppenbarligen SF enheter som senaste åren arbetat ganska mycket med QRF av olika slag... Op geranemo, TF Black/88 eller delta killarna i Mogadishu i början av 90-talet!
@ Nico
Nu förutsätter du att alla grunt är mrecans!
Brittiska royal marines, bara västen rullar loss på över 4000:-
, det är den brittiska gen ops västen alla brittiska förband kör med nu! Finns inte som AS klon över huvudtaget!
BTW!
Vi spelar bad guys på en del milsim för att vi inte är sugna på den delen av SF spelet som en del arr förutsätter ska vara SF's roll (ligga ett helt spel under en gran och spana)! Fine det kan vara roligt ibland, men vi bygger vårt lag runt en QRF SAS grupp. Men som SAS har vi förmågor att genomföra andra uppdrag också!
Någonstans är det helt enkelt Arr som styr sin roll fördelning.
Det finns uppenbarligen SF enheter som senaste åren arbetat ganska mycket med QRF av olika slag... Op geranemo, TF Black/88 eller delta killarna i Mogadishu i början av 90-talet!
@ Nico
Nu förutsätter du att alla grunt är mrecans!
Brittiska royal marines, bara västen rullar loss på över 4000:-

BTW!
Vi spelar bad guys på en del milsim för att vi inte är sugna på den delen av SF spelet som en del arr förutsätter ska vara SF's roll (ligga ett helt spel under en gran och spana)! Fine det kan vara roligt ibland, men vi bygger vårt lag runt en QRF SAS grupp. Men som SAS har vi förmågor att genomföra andra uppdrag också!
Någonstans är det helt enkelt Arr som styr sin roll fördelning.
Stockholm SAS
BadGuys Alliance
Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace
BadGuys Alliance
Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace
-
Låter som en idé, den bör testas och utvärderas.
Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67
Callsign X67
Hehe, drömmen vore ju typ 80% civila, 18% normala soldater och möjligen 2% SF.
Men något som airsoftare alltid vill vara och få uppleva är action ala Hollywood och därav försöker man vara SF.
Personligen tycker jag det skall vara som på Tango spelet, där är du vanlig soldat men har möjligheten att välja SF, väljer du SF så får du fan veta att du lever då dina uppdrag och krav höjs enormt jämfört med andra.
Personligen är jag jävligt nöjd med att vara en vanlig soldat som har "normala" krav på mig hehe.
lite sidospår...
men jag tror även som föregående talare sagt, satsa på projekt bad guy styrkan. Och om man helhjärtat gör ett spel med rätt tema så tror jag man tillslut hittar sin publik för just den typen av spel. Bara kolla på farmen där många airsoftare väljer att lägga ned vapnen och bli civila eller zombies istället.
Men något som airsoftare alltid vill vara och få uppleva är action ala Hollywood och därav försöker man vara SF.
Personligen tycker jag det skall vara som på Tango spelet, där är du vanlig soldat men har möjligheten att välja SF, väljer du SF så får du fan veta att du lever då dina uppdrag och krav höjs enormt jämfört med andra.
Personligen är jag jävligt nöjd med att vara en vanlig soldat som har "normala" krav på mig hehe.
lite sidospår...
men jag tror även som föregående talare sagt, satsa på projekt bad guy styrkan. Och om man helhjärtat gör ett spel med rätt tema så tror jag man tillslut hittar sin publik för just den typen av spel. Bara kolla på farmen där många airsoftare väljer att lägga ned vapnen och bli civila eller zombies istället.
Fast grunts brukar ju inte rulla i just pickisar eller andra fordon man ser på spel. Inte heller jobba i mindre grupper eller passa in i andra kännetecken för klassisk milsim.
Konventionella enheter kräver mycket hårdvara. Nåt vi i regel inte har på spel.
Konventionella enheter kräver mycket hårdvara. Nåt vi i regel inte har på spel.