TM Glock 17 metal slide+outer barrel - frågor

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Sentab

TM Glock 17 metal slide+outer barrel - frågor

Inlägg av Sentab »

Hej.

Jag är i akt att köpa en Tokyo Mariu Glock 17, men har svårt att tyda all information på nätet gällande de olika metall-prylarna man kan köpa till.

Om jag installerar en metal slide och en metal outer barrel på en Tokyo Marui Glock 17, hur förhåller sig denna installation till nedanstående frågor?

Kan jag använda Ultrair gas?
Måste jag använda Greengas?
Måste jag installera kraftigare fjäder?
Måste jag installera high flow valve?

Tanken med vapnet är att använda den i CQB så ms måste ligga under 100 ms med .20 grams kulor.

Mvh,

\Sentab

Sohyun

Re: TM Glock 17 metal slide+outer barrel - frågor

Inlägg av Sohyun »

Om du ska köra med Greengas ska du byta ut hammerspringen då den originala är för svag för att släppa ut gas om du har gas med högt tryck som Greengas.
Annars så borde den originala funka med Ultrair eftersom att jag har testat att köra min Glock 18C med Ultrair och det funkar perfekt.
Själv har jag haft en Glock 17 med PGC metall slide och outerbarrel och jag behövde icke byta till highflow valves.
Om du vill köra med en svagare gas rekommenderar jag 101 Greengas (100Psi) som finns hos http://www.rodastjarnan.com

Sentab

Inlägg av Sentab »

Tack för infon.
Jag tolkar det som att TM Glock 17 med metal slide + metal outer barrel borde lira utan annan mod. Labba lite med olika drivgaser ser ut att vara tricket helt enkelt.

Mvh,
\Sentab

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Jag har en TM Glock 18 och har bytt till metalslide. Kör original rekylfjädern. Bytte till en kraftigare men då funkade det inte som det skulle. Avtryckarmekanismen funkade bra i ca 1 år. Nu har jag satt i ny då jag hade en komplett WE avtryckarhus liggandes. Men misstänker att du helt enkelt kan köra original tills det strular och då byta hammarfjädern.

Har kört med Ultraairgas och även lite starkare.

Lycka till med köpet! Fixa en guarder frame också. Tycker pistolen blir mkt sjysstare då.

Sentab

Inlägg av Sentab »

Tackar!
Låter betryggande att orginal + metal slide och vanlig hederlig ultrair fungerar :-)

Skriv svar