Ebb, eap eller pistol med batteri

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
L0vemalin

Re: Ebb, eap eller pistol med batteri

Inlägg av L0vemalin »

Ok, då köper man alltså den billigaste. Tack för alla svar.

Vaksai

Inlägg av Vaksai »

Köpte en cyma häromdan, att den ska vara svår att meka med förstår jag inte... Jag har bara kört airsoft i några månader men jag tycker att den var lättare att öppna upp och modifiera än mina m14.
Jag har för övrigt moddat den så det ligger ett 20c 800mah lipo i den, dubblade rof jämfört med standard batteriet.
Bytte även pipan och o-ringarna, den chronar 70 m/s nu.
Har inte haft möjlighet att testa hur träffsäker den är efter uppgradering, men innan så var det inga problem att träffa på 25-30 meters avstånd.

L0vemalin

Inlägg av L0vemalin »

Ok, rof är sekundärt. Käns som att få kulan från pipan till träff som kan ta tid med bara 55m/s. O-ringar låter bra.

ohman

Inlägg av ohman »

Tror inte de menar att den är svår att mecka med, snarare att det är svårt att hitta delar till den. Men om det räcker med att täta den för att lägga på 15-20 m/s så känns det ju helt ok!
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

L0vemalin

Inlägg av L0vemalin »

Jag räknar med det. Hittat cyma 030 g18c lite här och där utomrikes för lite pengar.

Skriv svar