G&D DTW MAX3 MK18 Mod1

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
MrHemming

Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1

Inlägg av MrHemming »

G&D snackar vi om här :P men jag har ett 20C och ett 25C batteri som jag rådfrågat lite om här och ingen sa emot. Snackar vi en liten chans att kretsarna bränns a la risken med att använda 11.1v vs. ett 7.4v eller är det någon som vet om det är en slags regel?? Har förövrigt precis fått min bössa att fungera igen xD Tog isär den och hittade inga fel jag kunde se, satte nyss ihop den efter lätta instruktioner på youtube och nu skjöt den normalt o.O Ska testa den lite mer tror jag men ah vill ju inte bränna kretsarna också efter allt annat skit!
Tackar för svar!

mackan108

Inlägg av mackan108 »

Sorry mena rätt men skrev fel!
7,4 ska man inte använda!
Jag skulle även kastat ut elen och köpt en annan!

nisse

Inlägg av nisse »

Jag kommer använda G&D kretsarna tills dom brinner upp, problemet är ju att vanliga aeg/ptw kretsar klarar 40c lätt medans G&D värms upp mycket snabbare därav brinner mosfetet upp.
"Ninjas came with lions"

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

Tja!
Har skjutit ungefär 3 magasin nu och den verkar gå riktigt bra och utan problem! :D Faktiskt riktigt jäkla lycklig och jag ska vara helt ärlig! Det är ju första gången den fungerat sen jag fick den så på vissa sätt är det lite som att få hem bössan idag "på riktigt"! :) Hoppas kretsarna håller så länge som möjligt! :P
Ska minsann försöka ta mig ut och spela på lördag i Uppsala! :)

nisse

Inlägg av nisse »

Vad jag har förstått det så handlar det om hur mycket du skjuter, dvs mosfetet brinner upp eftersom den tar upp för mycket värme och inte hinner göra sig av med det.
Drar du full auto 3 magasin i rad med ett högre C värde så är det större chans att fettet brinner upp.
"Ninjas came with lions"

mackan108

Inlägg av mackan108 »

hmm nja har vart med om att en krets bran efter 5 skott så jag tror det handlar om man har tur eller inte hos G&D bössorna!

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

Jag lyssnar på er båda då!
Jag överdriver inte min full auto men jag är beredd på att kretsarna går kaput.
Inget man kan göra åt det mer? Förutom att byta ut dem alltså. ;)

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Jag kapar väl tillbaka min tråd då :)

Jag ska pröva andra nozzlar i mina cylindrar och se om det löser mitt problem. Återkommer.
Ang batterierna så kör jag 25/50 C 11lipo. Men har knappt spelat med den så kan inte uttala mig hurvida den håller bra. Jag kör dock väldigt mkt singel/burst, om det nu gör mkt skillnad.

Skönt att ni börjar få ordning på era bössor!

Fortsätt skriv i denna tråd så har vi allt samlat för G&D TW här? Kanske kan klistra denna om den får in lite sjysst info. Finns väldigt lite info om dessa när jag googlat iaf.

Welle

Inlägg av Welle »

Skulle vara intressant o veta exakt vad som var orsaken till att era DTW kretsar gick sönder. Var det nån kabel i kläm? för svagt/stakt batteri?
Är det ngt i gearboxen som gör det extra känslig, nån nämde ngt om att ett bearing bör ändras till bushing (dvs icke kullagrat)

jag hade en del bekymmer med att boltreleasen inte tryckte på kretsen då de satt snett. enkelt åtgärdat visserligen
Lite finare, lite bättre

fester

Inlägg av fester »

Bearingen är 0.5mm tjockare än Bushingen,
Dett skapar ett tryck på gearboxen när den sänks ner i lower. Känner man på kuggen utan att motorn är ikopplad, märker man att den går trögt. Nu är jag inte en kunnig människa på el och uttryck men det som händer är att kuggens tröghet ökar belastningen och kablarna blir stekheta och bakre kretsen brinner!
Tänk er då att den även ska dra bak en 130ms fjäder med. Detta bränner även ctw/etiny osv.

Som Welle skriver vore det kul om ni som har dessa bössor och kan kolla detta beskriver
om gearboxen rullar friktionsfritt eller inte, vilken M/S på cylindern.

Myt4z väntar med spänning :)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Skriv svar