jg g36 rof uppgradering
jg g36 rof uppgradering
Tänkte främst på att byta det flesta men att låta bli själva gearboxen (är inte så bra med små delar) så jag satte ihop ett paket. men jag behöver råd , behöver jag något annat,lämna bort något, köpa mera och så vidare.
ny fjäder: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... -PT-AS0212
lipo batteri: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... 1300R4B-2S
cylinder huvud: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... X-GB-01-06
pistong huvud: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... X-GB-01-48
spring guide: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... X-GB-01-50
air seal nozzle: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... X-GB-02-07
pistong: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... UFC-PT-030
Själva bössan som ska donas med: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... G-AEG-0738
tacksam för svar.
ny fjäder: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... -PT-AS0212
lipo batteri: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... 1300R4B-2S
cylinder huvud: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... X-GB-01-06
pistong huvud: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... X-GB-01-48
spring guide: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... X-GB-01-50
air seal nozzle: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... X-GB-02-07
pistong: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... UFC-PT-030
Själva bössan som ska donas med: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... G-AEG-0738
tacksam för svar.
Re: jg g36 rof uppgradering
Hej!
Allting du raddat upp (utom batteri) kräver att du öppnar gearboxen
Vill du öka din ROF utan att meka lite så är det väl lättast ifall du hittar en hi-speed gearbox och bara byter ut den
Vet inte om det är allt för bra att köra en 120 fjäder för hi-speed dock, se till att din motor klarar det och att du inte sliter sönder kuggarna.
Allting du raddat upp (utom batteri) kräver att du öppnar gearboxen

Vill du öka din ROF utan att meka lite så är det väl lättast ifall du hittar en hi-speed gearbox och bara byter ut den

Vet inte om det är allt för bra att köra en 120 fjäder för hi-speed dock, se till att din motor klarar det och att du inte sliter sönder kuggarna.
Re: jg g36 rof uppgradering
Petar du i ett 11,1V Lipo kommer du ha ROF så det räcker och blir över..
Re: jg g36 rof uppgradering
Finns det risk att det batteri du länkar till är lite för brett (44mm)? Har själv en JG G36C och vet att det är bra trångt där fram. Kan vara värt att dubbelkolla iaf.
Håller med föregående talare. Vill du öka ROFen så är kralligare batteri den enkla lösningen, och det kräver ju inget direkt ingrepp i gearboxen.
Motorn i min bössa orkade inte riktigt med en 120-fjäder med 9.6V-batteri, den motorn var å andra sidan många år gammal. Det kan iaf vara värt att kika på ny motor också om du tvunget vill upp i fjädertryck.
Håller med föregående talare. Vill du öka ROFen så är kralligare batteri den enkla lösningen, och det kräver ju inget direkt ingrepp i gearboxen.
Motorn i min bössa orkade inte riktigt med en 120-fjäder med 9.6V-batteri, den motorn var å andra sidan många år gammal. Det kan iaf vara värt att kika på ny motor också om du tvunget vill upp i fjädertryck.
Re: jg g36 rof uppgradering
skulle helst inte punga ut med pengar för en ny gearbox då den kostar mer än själva bössan så det får bli 11.1V lipo, azimuth full metal teth ( tror inte att orginalpistong håller )
och sen får jag sätta boxen på service ( nya kugghjul och bussningar ) så att den håller garanterat och ny svagare ojämn fjäder
står mellan 110 och 100 för jg har 120 fjäder orginal så det borde vara enklare att pressa ihop en svagare och därmed borde motorn orka?
och sen får jag sätta boxen på service ( nya kugghjul och bussningar ) så att den håller garanterat och ny svagare ojämn fjäder
står mellan 110 och 100 för jg har 120 fjäder orginal så det borde vara enklare att pressa ihop en svagare och därmed borde motorn orka?
Re: jg g36 rof uppgradering
Nu har du ju inte direkt angett vad du vill uppnå med uppgraderingen. Högre rof är allt för ospecifikt, vad har du för rof nu och vilken rof är ditt slutmål?
För mig börjar hög rof någonstans straxt under 20 bps, medans andra t.ex. skulle säga inget under 30.
Mitt tips är att börja med 11.1 batteriet och kör så länge det håller. Har du tur så håller det och inget mer behövs.
Tips 2, om du kör med bössan du länkat till antar jag att du kör med det medföljande batteriet. Byt till ett bra 7.4 Lipo och du kommer få märkbart högre rof och minimalt ökat slitage.
För mig börjar hög rof någonstans straxt under 20 bps, medans andra t.ex. skulle säga inget under 30.
Mitt tips är att börja med 11.1 batteriet och kör så länge det håller. Har du tur så håller det och inget mer behövs.
Tips 2, om du kör med bössan du länkat till antar jag att du kör med det medföljande batteriet. Byt till ett bra 7.4 Lipo och du kommer få märkbart högre rof och minimalt ökat slitage.
<insert 'cool' one-liner here>
Re: jg g36 rof uppgradering
den har nu något runt 15 bps men jag vill ha den runt 20-25 för alla andra jag med spelar bryr sig bara om fps och allt annat är onödigt , så jag tänkte skrämma skiten ur dom med 30 bps om bössan skulle hålla men nu inser jag att 7.4V räcker helt bra, sätter ny fjäder och speed pistong på köpet OBS! jag såg en umarex för samma pengar som jg:n, blir istället den för jag har hört att den är mycket lättare att meka med och att materialet är bättre.Just nu använder jag en famas med grymt slö rof så jag tänkte ändra på det hela med att sälja den och köpa nytt ( köpte den begagnad för 50 euro av en idiot, kommer att sälja den för hundra )
Re: jg g36 rof uppgradering
Om du nu vill uppnå en högre ROF i din bössa så hade jag först o främst tittat på 2 saker.
1: Bättre batteri
Om inte det tillfredsställer din ROF nivå så
2: Bättre motor
Dessa 2 steg klarar sig många med när dom vill öka sin ROF, i en del fall bara batteriet som behöver bytas så är folk nöjda.
För att du då ska slippa meka så mycket i boxen om du nu känner dig osäker på det så är det batteri och motor du ska börja med, dessa 2 delar är det största påverkande i att öka ROF. Efter detta kommer kuggar, pistong,elsystem ect....
Tips: Gör så att du köper ett 11.1 Lipo på 20C säger vi och testa det o mät hur mycket ROF du får, anser du att du är nöjd med det så är det ju fine, minimalt med pengar spenderat och inget mekande. Om man nu jämför med vad du tänkte beställa i listan och sätta i... för faktum är att det är bara batteriet,fjädern och pistongen som kommer påverka ROF,en något som du har i din lista. Resterande saker kommer inte påverka, inte märkbart iaf.
Lättast att räkna på ROF är att spela in 2-3 sekunder av fullauto i ett ljudprogram och slowa ner det så man kan höra " smällarna " ljudprogram som man kan se pikar och ringa in specifika områden gör det hela 10x lättare....Goldwave exempelvis.
Om INTE du är nöjd så är det motor, Element gör bra ifrån sig vill jag påstå. Så en Element Hi-Speed motor av ditt val och testa där efter igen. Personligen kör jag fortfarande på en hederlig men ack så svindyr Systema Turbo men Element gör redigt bra motorer dom med och till ett mer humant pris.
Kan gärna svara på mer ang ROF frågor du möjligen har i PM med
Lycka te!
1: Bättre batteri
Om inte det tillfredsställer din ROF nivå så
2: Bättre motor
Dessa 2 steg klarar sig många med när dom vill öka sin ROF, i en del fall bara batteriet som behöver bytas så är folk nöjda.
För att du då ska slippa meka så mycket i boxen om du nu känner dig osäker på det så är det batteri och motor du ska börja med, dessa 2 delar är det största påverkande i att öka ROF. Efter detta kommer kuggar, pistong,elsystem ect....
Tips: Gör så att du köper ett 11.1 Lipo på 20C säger vi och testa det o mät hur mycket ROF du får, anser du att du är nöjd med det så är det ju fine, minimalt med pengar spenderat och inget mekande. Om man nu jämför med vad du tänkte beställa i listan och sätta i... för faktum är att det är bara batteriet,fjädern och pistongen som kommer påverka ROF,en något som du har i din lista. Resterande saker kommer inte påverka, inte märkbart iaf.
Lättast att räkna på ROF är att spela in 2-3 sekunder av fullauto i ett ljudprogram och slowa ner det så man kan höra " smällarna " ljudprogram som man kan se pikar och ringa in specifika områden gör det hela 10x lättare....Goldwave exempelvis.
Om INTE du är nöjd så är det motor, Element gör bra ifrån sig vill jag påstå. Så en Element Hi-Speed motor av ditt val och testa där efter igen. Personligen kör jag fortfarande på en hederlig men ack så svindyr Systema Turbo men Element gör redigt bra motorer dom med och till ett mer humant pris.
Kan gärna svara på mer ang ROF frågor du möjligen har i PM med
Lycka te!
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?
Re: jg g36 rof uppgradering
okej, då blir det bara 11.1V lipo och sen kan jag ändra om jag vill.
Tack för tipset om ljudsystemet Poyjs.
Jag kör på det här nu en tid och sen kanske det blir lite mer avancerat bygge på hösten.
Tackar för alla svar och tips
Tack för tipset om ljudsystemet Poyjs.
Jag kör på det här nu en tid och sen kanske det blir lite mer avancerat bygge på hösten.
Tackar för alla svar och tips
Re: jg g36 rof uppgradering
Man får nästan vara lite försiktig innan man börjar köpa på sig grejer hejvilt för att bygga rofbössa... Min Dboys PDW gjorde runt 26bb/s i orginalskick med 11,1v och orginal M120ish-fjäder och deans, så fick jag för mig att bygga lite mer monster av den... I med mosfet, nya grövre kablar, M90-fjäder, kullagrade bussningar, lättviktspistong, och en Element Highspeed-motor.
Och... Oj. den höll tre testduttar på avtryckaren, så hann inte mäta nya roffen. Men, magget han inte med att mata. Och bara ljudskillnaden var ungefär enorm, större än när man testar bössa med 7,4v vs 11,1v. Så gissar på 35+bbs.
Hursomhaver så är jag mer eller mindre tvungen att köra med 7,4v nu efter "trimmandet", att köra den med 11,1v nu är att be om boxras, har inte orkat shortstroka heller, så...
Och... Oj. den höll tre testduttar på avtryckaren, så hann inte mäta nya roffen. Men, magget han inte med att mata. Och bara ljudskillnaden var ungefär enorm, större än när man testar bössa med 7,4v vs 11,1v. Så gissar på 35+bbs.
Hursomhaver så är jag mer eller mindre tvungen att köra med 7,4v nu efter "trimmandet", att köra den med 11,1v nu är att be om boxras, har inte orkat shortstroka heller, så...
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.