God kväll, mina herrar (och damer, förstås).
Sitter och knåpar ihop en större beställning från WGC och då jag fick med ett hölster till min språjlans nya 6sh105 (ypa! ypa!) tänkte jag köpa en cm030 - dvs. en glock 18 AEP.
Anledningen till att det blir en AEP, vilket förvisso är trist med fixed slide och ingen rekyl - GBBs är roligare, är att det är skönt som fasen att ha en sidearm som kräver minimalt med underhåll och kan dras upp närsomhelst för en snabb skur. Cyma-vapen brukar ju fungera efter att man kastat in dem i en masugn, så...
Problemet är ju dock batteriet. Man verkar köra med denna typ av batteri http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... 15&cat=258 som alltså är ett, vad jag kan se, NiMh-slask på 7.2v. Detta är ju mindre kul, men det känns ju inte direkt som att det finnes plats för ens ett litet LiPo.
Frågan är alltså följande; finns det LiPon som passar (lite modifikationer är ok) cm030, och klarar pistolen av ett 7.4volts LiPo?
Mvh,
cm030 AEP - Batterier..!
cm030 AEP - Batterier..!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Re: cm030 AEP - Batterier..!
Det finns inga färdiga lipon av denna typ har letat överallt. Dock har jag sett ett par snubbar som har tagit två lösa celler och byggt ihop till ett fint passande 7,4v lipo. Tänkte se om jag kan hitta några fina celler å göra samma sak. Kommer väll upp i MP7 tråden om jag lyckas då det främst är till det vapnet jag skall ha det men det är ju samma batteri i cm030. Men som sagt vad jag vet så finns det ej lipon av denna typ.
Cymas G18C har inga problem att köras på 7.4V har sett många som rekommenderar det så den biten lär inte vara några problem
Cymas G18C har inga problem att köras på 7.4V har sett många som rekommenderar det så den biten lär inte vara några problem

Drakon Yastreb
Yeah, gissade på att MP7:orna var av samma batterivirke så att säga.
Äh, jag testar helt enkelt. Är mest för skojs skull ändå - så jäkla dålig ROF/performance kan ju pistolen inte ha med lillbatteriet. Det är ju inga pengar det rör sig om heller; 45USD för pickan, 7USD per mag och 21USD för ett TM-batteri att köra med (då jag inte litar på CYMA:s NiMh-fiaskon).
Äh, jag testar helt enkelt. Är mest för skojs skull ändå - så jäkla dålig ROF/performance kan ju pistolen inte ha med lillbatteriet. Det är ju inga pengar det rör sig om heller; 45USD för pickan, 7USD per mag och 21USD för ett TM-batteri att köra med (då jag inte litar på CYMA:s NiMh-fiaskon).
Jo, AEPer har rumpigt dålig eldhastighet med orginalbatteriet och nej, intet annat batteri passar utan större modifikation och jo, det håller för 7,4v Lipo utan att förstärka boxen.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
All fakta i en mening! En eloge för effektiviteten! Tack för svsr :3