RS Type 56-1, Funkar ett Ultimak rail på bössan?
Re: RS Type 56-1, Funkar ett Ultimak rail på bössan?
Nix, gröna, men dom kan nog se gula ut på vissa bilder för det är en väldigt speciell grön färg. Jag köpte mina från MalmöAirsoft. http://malmoairsoft.se/produkt/Battery- ... 96V2000mAh
Med 2000mAh så kan man ju leka ett bra tag. Och passformen är ju tveklöst enastående. Jag är faktiskt jättenöjd med batterierna. Jag var väldigt Lipo-orienterad förut, men nu, med en smart laddare så har jag inga klagomål.
Med 2000mAh så kan man ju leka ett bra tag. Och passformen är ju tveklöst enastående. Jag är faktiskt jättenöjd med batterierna. Jag var väldigt Lipo-orienterad förut, men nu, med en smart laddare så har jag inga klagomål.
Ah, jag har alltid sett dem som gula på bilder förr. Men så har jag lite svårt med visa färgnyanser så det kan också förklara saken.. Har funderat på dessa batterier sen jag köpte bössan för ett par månader sen.. Tror det är dags att slå till om ett par veckor..
-
En gastub är inte licens pliktig i USA eller Sverige dom enda delarna som är licens pliktiga är alla rörliga delar och stommen på vapnet + pipan inge mer.. gas porten kan vara licens belagt men nått jag har svårt att tro.
Så att skicka en gas tub från USA ska inte vara några större problem...
Så att skicka en gas tub från USA ska inte vara några större problem...
Du måste dock ha export tillstånd i USA och det verkar inte många butiker ha eller vara intresserade av. Tro mej jag har försökt importera det ena och det andra som enligt deras lagar rent formellt inte har exportförbud, och får raka blanka nej på det allra mesta.
Fick Cyma rälsen idag och det första jag testade var huruvida Real Swords batteri ryms inuti gastuben. Japp, inga problem alls! Det som förvånade mig var att gastuben var sluten, inte öppen (uppskuren för att inte kunna fungera som en riktig gastub) som originalgastuben är på min bössa. Nåväl, det är snarare en förbättring eftersom batteriet inte kommer att synas alls med rälsen monterad. Dessutom kommer batteriet att hamna längre fram än tidigare eftersom originalgastuben har en inkrympning (med gasportar) som batteriet tidigare har stannat vid. Detta innebär att man inte behöver böja sladdarna lika mycket som tidigare.
Jag skruvade av dom två byglarna som ska fästa runt pipan och testmonterade den på min 56-2:a och upptäckte att man behöver göra en liten modd på rälsen för att den ska passa. På undersidan, där dom två byglarna sitter, finns två block. Ett per bygel. Dessa block används för att hålla rälsens distans till pipan. Vid leverans är dessa block något för höga för min bössa, så rälsen hamnar inte i linje med kroppen och hålet där batteriet kommer från kroppen/receivern. Så blocken behöver slipas ned något. Och det är nu man uppskattar att rälsen är gjord av potmetal.
Detta är absolut inget negativt eftersom det gör det möjligt att få en perfekt tillpassning av rälsen. Så nu har jag lagt sandpapper till inköpslistan. Jag är absolut nöjd med inköpet, än så länge, och spänd över att se slutresultatet.
//Micke
Jag skruvade av dom två byglarna som ska fästa runt pipan och testmonterade den på min 56-2:a och upptäckte att man behöver göra en liten modd på rälsen för att den ska passa. På undersidan, där dom två byglarna sitter, finns två block. Ett per bygel. Dessa block används för att hålla rälsens distans till pipan. Vid leverans är dessa block något för höga för min bössa, så rälsen hamnar inte i linje med kroppen och hålet där batteriet kommer från kroppen/receivern. Så blocken behöver slipas ned något. Och det är nu man uppskattar att rälsen är gjord av potmetal.
Detta är absolut inget negativt eftersom det gör det möjligt att få en perfekt tillpassning av rälsen. Så nu har jag lagt sandpapper till inköpslistan. Jag är absolut nöjd med inköpet, än så länge, och spänd över att se slutresultatet.
//Micke
Kanonbra att veta att deras eget batteri passar. Då blir det ett sånt och en till räls i slutet av månaden. Tack för uppdateringen.
Rälsen är väl inte potmetal, utan aluminium? Det var iaf den jag kapade.
Rälsen är väl inte potmetal, utan aluminium? Det var iaf den jag kapade.
Ja, det är aluminium, vilket jag upptäckte när jag väl började slipa på klossarna. Så du har så rätt så rätt.
Skönt... Då har de inte bytt materialval iaf.. Hoppas du får till rätt höjd utan problem. Fila och testa ofta.
Sådär, nu är klossarna nedfilade. Det var inte svårt - när man väl fick tag på lite bättre redskap. Batteriet passar inuti utan problem. Dock så har jag problem med att få loss mitt nedre handskydd på Real Sworden. Eftersom det är en real sword sitter ju banne mig allt som gjutet på den.
Är det mer än jag som har haft problem med nedre handskyddet? Är det bara att banka av det eller behöver man tänka på något innan man tar till våld? Själva låsregeln är inga problem att lossa.
Är det mer än jag som har haft problem med nedre handskyddet? Är det bara att banka av det eller behöver man tänka på något innan man tar till våld? Själva låsregeln är inga problem att lossa.
Du bör använda en plast eller trästav alternativt en skruvmejsel (kommer dock att lämna ett märke), lägga den mot den övre delen av handskydds-hållaren (dvs den del som är mellan gastuben och pipan) och knacka lätt med en gummiklubba, alternativt en träkloss. Vanlig hammare är inte att rekommendera.