A&K M249 Guide/Tips & Trix

FonziE

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av FonziE »

Cpt skrev:Lider den av matningsproblem?
Hade lite problem med den i början av förra spelet. då kulorna dalade efter 2meter, samt att den matade när den kände för det. Drog ut gearboxen och öppnade upp och monterade ihop allt igen. Sen minns jag inte om den hade matnings problem..
Här kommer bilder och en video över problemet.

https://dl-web.dropbox.com/get/Public/P ... 8HCmmhTwxw

https://dl-web.dropbox.com/get/Public/P ... BMRWjkWWHA

https://www.dropbox.com/s/qy5rdgyxojw0p ... 6%2015.mov

Tamaz

Inlägg av Tamaz »

Jag vet inte vad du menar men det ser helt normalt ut. Vet inte om du har någon annan bössa men om så testa skjuta med den på full-auto så kommer du se att nozlen kommer bete sig likadant.

Bössan stannar helt enkelt i lite olika lägen av cykeln beroende på när du släpper avtryckaren. På en Semi-bössa så bryter den själv strömmen till motorn precis när cykeln är klar.

Om det inte är det du menar så har jag missuppfattat ditt problem. Det som drar tillbaka nozlen är den lilla pinnen på sista kuggen (Sector gear, den som drar i pistongen). Det är möjligt att en tappet-plate delayer kan hjälpa till om du har matningsproblem.
Bild
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Nielsen

Inlägg av Nielsen »

Passar på och fråga igen.
Finns det någon eftermarknads låda som inte är i potmetall? Förr fanns ju PGC lådorna men dom är slut sedan länge. Verkar vara dåligt med just skal och liknande för M249 av någon anledning.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Varför vill du ha skal i bättre material? Det gearboxskalen som sitter i a&k CA bössorna är ju i stort sett oförstörbara. Det som kommer att rasa först är nog pistong eller kugg.

Nielsen

Inlägg av Nielsen »

För att jag har fått gängpaj på flera skruvhål och nedsänkningarna för bussningarna är sneda och har dålig tolerans.
Hålen för bussningarna där mitt bevel gear sitter är kassa så motorn blir mer ansträngd än vad den behöver vilket har resulterat i brända kol på motorn.
PKM USER

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Aha! Hade inga sådana problem med min a&k box som jag hade iaf. Bussningarna satt tajt och fint. Men visst kan det finnas måndagsex.

Nielsen

Inlägg av Nielsen »

Visst är det väl så, därför vore det skönt om man slapp lägga ut 800-1000kr på en ny komplett gearbox som har lika dålig kvalité som den jag redan äger.
PKM USER

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Kanske classic armys gearbox håller bättre kvalitet än A&Ks?

FonziE

Inlägg av FonziE »

Tamaz skrev:Jag vet inte vad du menar men det ser helt normalt ut. Vet inte om du har någon annan bössa men om så testa skjuta med den på full-auto så kommer du se att nozlen kommer bete sig likadant.

....]

Tack, problemet belystes av en jag spelade med då jag var tvungen och montera ner bössan under ett spel. Själv hade jag inte lagt märke till det förrän han sa något. Såvitt jag kan minnas så hade jag inga problem med matningen.

Chrille
Admin

Inlägg av Chrille »

Citat:

"UTVÄNDIGT:
När man trycker fast ytterpipan och den sitter ända in så kommer de två hålet som finns på ytterpipan ligga paralellt med varandra. Ersätt de två orginalskruven på vardera sida till längre. Ta med till järnhandeln eller dylikt så du får rätt skruv. Anledningen är att när du skjuter så kommer troligen ytterpipan av vibrera ut!"

Detta ovan funkar inte för mig. På min A&K mk46 hamnar dessa hål inte i linje med varandra. Hålen på ytterpipan hamnar ca 2mm längre bak mot gb'n.
Och då trycker jag in pipan tills låsningen håller den.

Någon annan som har detta "problemet" eller det bara jag?
Bring the rain!
Kunglig hovleverantör av död och förintelse.

Mina affärsredovisningar

Skriv svar