Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Setharakthe

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Setharakthe »

Oj var ska man börja... :) helt knölig på fingrarna efter alla träffar + diverse ärr på händer och armar och det är mer regel än undantag att jag kommer hem med någon form av sår i ansiktet från Tjärnan (allt som oftast mitt eget fel!).

Värsta skadan jag sett (direkt relaterad till AS) var nog i Tjärnan när något spån stod på andra sidan av 2 garderober och drog en fullauto skur i springan mellan dom rakt i huvudet på brorsan... det hela resulterade i 3 riktigt smaskiga sår och en mycket arg airsoftare... och hade han inte haft throatmic med earplug hade han nog varit döv på det örat idag då en kula studsade på den.

Edit: För dom som inte förstod det så stod bror på andra sidan (70-80cm)

RazzHippie

Inlägg av RazzHippie »

2001, en polare hade skaffat sig en springer ifrån teknikmagasinet och hade suttit och lekt med den hela dagen.
Jag kommer hem till honom och han hade helt sonika glömt bort att han hade kula i loppet och skjuter mig därmed i vänster öga på mindre än 5 meters avstånd.

Blind på ögat i upp emot en vecka och nedsatt syn ett år efteråt, men har inga men av det hela nu för tiden.

Skador sen man börjat spela själv: Noll!

HubbeGubben

Inlägg av HubbeGubben »

Tjärnan: Får vad man kan kalla en " liten hjärtinfarkt" under ett spel och sjunker ihop, armen domnar och smärtan är nästan likt sen smärta man får när man lägger ollonet på en varm spisplatta...

Blev inget sjukhusbesök då jag kände att det inte var så värt att ligga på ett sjukhus i Dalarna.

Varit på tester för detta och har fortfarande besvär, men det är bara sjuka personer som ger upp! Kommer aldrig hindra mig från att fortsätta spela!
At the going down of the sun
and in the morning,
We will remember them

QoT - Never there, always expected!

Endymion

Inlägg av Endymion »

1. Vet inte om jag vågar fråga hur du vet hur det känns att lägga ollonet på en het spisplatta.

2. No offence, men otroligt korkat att INTE uppsöka sjukhus på en gång för att man är i Dalarna.

3. Hoppas du kommer tillrätta med problemen. Låter ruskigt jobbigt.

HubbeGubben

Inlägg av HubbeGubben »

1: Svaret på det kommer stå i mina memoarer!

2: Ja va fan, litar inte på sjukvården i det här landet.

3: Det tackar jag för, än så länge visar ultraljud m.m inga tecken på försämring!
At the going down of the sun
and in the morning,
We will remember them

QoT - Never there, always expected!

c0rex

Inlägg av c0rex »

frange skrev:bössan gick i två delar eftersom jag flaxandes landande med bössan hållandes i ena handen och armen rakt utsträckt bakåt, i ett stenröse...

är de den bössan man kan se i en berget 6 video på youtube?? kan inte hitta videon nu men de är iaf en M16A3 ser de ut som som är i 2 delar handguard och reciver är 2 olika delar om jag inte mins totalt fel

sweddler

Inlägg av sweddler »

Har 2 stycken att dela med mig av:

1. för ett par år sedan körde vi ett snabbspel på Horsabackenbanan , vi var väl en tio man som placerade oss i varsitt hus i kåkstaden , en 2 minuter in i spelet fick jag en 3-4 träffar mitt på läppen, vilket resulterade i inköp av ansiktsmask

2. Vid ungefär samma tid köpte jag en A & K SVD Bolt sniper, tog med den hem till min kompis The New Crap som fingrade och tittade på den för att sedan skjuta mig i låret på 20 cm avstån, bössan var orginaltrimmad (läs 157 M/S cirka) gjorde inte så ont men märket fanns kvar i mer än ett år.

Kommer jag på fler så lägger ja upp dem.
What happens when you play a country song backwards?

Your dog comes back to life, your truck gets fixed, your girlfriend comes back to you!

kreator

Inlägg av kreator »

Berget ett år, minns fan inte vilket.

Vi glider i Taron i backen upp mot staden, 2 i kupen och 5 på flaket tror jag bestämt det var.
Vid "fickan" på högersidan mitt i backen är ett polskt bakhåll.
PTW @ Röd jävla cylinder fullauto ca 7meter bort.
SMATTER!
... Men down!

Jag hade några smärre blödande sår, ena killen fick en rätt så rejält sönderskjuten arm och en fick 2st välplacerade bb's i hjässan som resulterade i ett rejält blodflöde.

En av polackerna kläcker:
"I ar doctor in military in poland, i fix!"
Några varv polsk juteväv runt skallen och dagen är räddad!

Det är efter denhär händelsen jag har blivit så nördigt töntstrikt på säkerhetsavstånd. Angerbear!
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Barbie

Inlägg av Barbie »

Jaha! Nu var det dags men inte på spelplanen NÄNÄ!!!
Pillade med min airsoft granatkastare som ska användas på DalbyBanan och laddat alla granaterna med kulor och gas. När jag står och ska ta ur granaterna för att se till att allt är i sin ordning, tappar jag tre granater och varav en smäller direkt på insidan av mitt lår!
Nu ser insidan av mitt lår ut som en misslyckad våffla och svider rätt bra.

Det är rätt bra att jag har koll på säkerheten!!! ;)
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !

Nitisk

Re: Sv: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Nitisk »

Såg den här videon på ett annat forum och kom att tänka på den här tråden. Han klarade sig tydligen relativt bra ändå.
https://www.youtube.com/watch?v=V9yVjhY3mNM

Skriv svar