Då har jag helt enkelt insett att jag behöver ha ett enkelt sätt att sänka M/S till CQB dvs 100 M/S
Har två bössor, en G&G "AK5" som gör 122 M/S med original fjäder samt min Para som gör 118 M/S med en 110 fjäder.
Känner givetvis till att en felvänd fjäder i lådan sänker M/S, och att det är olika mycket.
Vidare så är ju nya fjädrar en lösning, men tänkte man kan ju kanske testa ovan lösning mycket för att det på t ex min M249 Para är sjukt smidigt att byta fjädern och på så sätt kan man ju växla enkelt inför nattspel m m.
Det jag funderar på om det finns någon annan "risk" med att göra så, alltså förutom att man tappar M/S ( vilket är det jag vill ju )
Några tankar.
Sänka M/S genom att vända fjädern "fel".
-
Re: Sänka M/S genom att vända fjädern "fel".
vända på fjädern sänker utgångshastigheten?
rly? de går i mot mina fys kunskaper..
rly? de går i mot mina fys kunskaper..
Felvänd fjäder kan ge varierande resultat, men att få ner utgångshastigheten med över 20m/s...
Nej.
M249 gearboxen är ju enkel att byta fjäder i, så där har du inga problem.
Samt att ak5an kan du trimma ner till 100m/s och fortfarande få ut bra räckvidd ur med vettigt gummi/pipa.
//BG
Nej.
M249 gearboxen är ju enkel att byta fjäder i, så där har du inga problem.
Samt att ak5an kan du trimma ner till 100m/s och fortfarande få ut bra räckvidd ur med vettigt gummi/pipa.
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
-
BG: Ja det är ju lika enkelt att stoppa i en säg M90 fjäder i Paran och ska trimma ner AK5:an till CQB i alla fall.
Men att få en sänkning 20M/S pga felvänd fjäder har jag ( om jag inte missminner mig ) läst folk som fått....
Nåväl, ska testa det mest för att se resultatet, nyfiken som man är, men det var väl mest om det kan uppstå annat trassel på kuppen som jag ville få feedback på.
Men att få en sänkning 20M/S pga felvänd fjäder har jag ( om jag inte missminner mig ) läst folk som fått....
Nåväl, ska testa det mest för att se resultatet, nyfiken som man är, men det var väl mest om det kan uppstå annat trassel på kuppen som jag ville få feedback på.