Mk 12 mod 0

Tryharder

Mk 12 mod 0

Inlägg av Tryharder »

Hallå! :D

Nu är det så att jag tänkte införskaffa mig en semi sniper, helt en mk12 mod 0. Har tidigare spelat med en vanlig M4 så saknar erfarenhet när det kommer till styrka hos bössan!

Har letat runt och googlat och kommit fram till att denna: http://shop.ehobbyasia.com/d-boys-spr-m ... 5381m.html skulle vara den billigaste att jobba med, samt att det finns tonvis av uppgraderings val från samma sida. Dock eftersom jag saknar kunskap och erfarenhet när det kommer till detta tänkte jag fråga här på forumet!

Vad är det "bästa" grejerna jag kan sätta in i bössan? Budget spelar inte så stor roll just nu. Alla svar är välkomna! :)

Förlåt för uppsatsen^^
PS: Letat i forumet innan och googlat men har inte hittat något för just denna eller liknande vapen.

Mason

Re: Mk 12 mod 0

Inlägg av Mason »

Det bästa? Och ingen budget?

*Polarstar fusion engine
*Orga wide bore pipa
*R-hop
*Något fint hop-up hus.

Då spöar du i princip allt. :lol:

ohman

Inlägg av ohman »

Eller så kör du på denna: http://www.taiwangun.com/en/pj-spr-full-metal-long
Ett Madbull Ultimate Hop Up-hus (ehobby har dem för under 300kr)
En precpipa.

Sen är du klar. Efter tätning chronar min in på strax över 150 m/s med originalfjädern. Madbull huset (med tillhörande gummi) samt en Prometheus EG-pipa ger all precision du möjligen kan önska efter. Bore up-kitet som sitter monterat direkt från butik ger dig bra drag även om du använder tyngre kulvikter, vilket jag utgår från att du kommer göra.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

viqs

Inlägg av viqs »

Vad Maison sa, eller ptw med kastmans hop.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Tryharder

Inlägg av Tryharder »

Maison skrev:Det bästa? Och ingen budget?

*Polarstar fusion engine
*Orga wide bore pipa
*R-hop
*Något fint hop-up hus.
Var står priset på dessa? :)
ohman skrev:Eller så kör du på denna: http://www.taiwangun.com/en/pj-spr-full-metal-long
Ett Madbull Ultimate Hop Up-hus (ehobby har dem för under 300kr)
En precpipa.

Sen är du klar. Efter tätning chronar min in på strax över 150 m/s med originalfjädern. Madbull huset (med tillhörande gummi) samt en Prometheus EG-pipa ger all precision du möjligen kan önska efter. Bore up-kitet som sitter monterat direkt från butik ger dig bra drag även om du använder tyngre kulvikter, vilket jag utgår från att du kommer göra.
Tror du det är billigare än att köpa allt på ehob? Och är detta hop up huset du tänkte http://shop.ehobbyasia.com/madbull-ulti ... 4-aeg.html ?

ohman

Inlägg av ohman »

Exakt det hop up-huset, fast det finns utan led-modul, vilket sänker priset en del.

Det blir troligen billigare, då PJ är uppgraderad internt redan ur lådan (inte det bästa, men bra nog). Samt så ligger Taiwangun i Polen, dvs inom EU, vilket innebär att det inte tillkommer någon extra tull och moms på beställningar därifrån, dessutom är frakten gratis på beställningar över 70€.

Från ehobby får du lägga på ca $100 i frakt, samt tull och moms här i Sverige vilket är ungefär: (pris + frakt) * 1.3.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Tryharder

Inlägg av Tryharder »

Tror du att uppgraderings prylarna dom har på Taiwangun.com fungerar lika bra? Gillar att beställa allt på samma ställe så de kan montera allt på plats! :)

ohman

Inlägg av ohman »

Vad ska du uppgradera?

De har inte madbulls ultimate hus, som är galet bra. Mycket bättre konstruktion än standard M4-hus, hop up:en justerar sig inte under spel då justeringshjulet ligger runt pipan och ger dessutom stöd till gearboxen.

Prec-pipa fungerar säkert från TWG, men det finns bättre på andra ställen. Madbull gör ganska trevliga pipor, och Prometheus är hur bra som helst. Tror inte TWG har någon av dem tyvärr. Röda Stjärnan och Striker har Madbulls pipor, Batalj har Prometheus, i alla fall sist jag kollade.

Tryharder

Inlägg av Tryharder »

Så det bästa skulle vara, köpa vapnet från TWG, beställa en 6.01 promethues prec pipa och madbull hus? :)

ohman

Inlägg av ohman »

Det räcker helt klart till att börja med.
Montera allting och se hur den går. I förlängningen kan du öppna upp gearboxen och gå igenom allt, täta och rengör. Montera mosfet osv. Ingen större ide att byta ut några delar innan något går sönder, jag har dock kört med min utan problem än så länge.

Skriv svar