Burst Unit till AEG.

Welle

Re: Burst Unit till AEG.

Inlägg av Welle »

Ca 290kr ink frakt från asiaairsoft.com. Inte en chans i helvetet att man åker på tull och moms på ett litet paket som skickas med airmail. Visst, det är nästan halva priset, men då får man kanske vänta upp till 2 veckor innan man har det. Dessutom har man inga garantier osv
Lite finare, lite bättre

alexander_85

Inlägg av alexander_85 »

Så den här "Swiss Arms Burst Unit" är en typ av mosfet?
Om ja förstår tråden rätt, så ska det ge ett skydd för vapnet (elen alltså) som ett mosfet ska ge?
Och göra så batteriet inte ligger och drar stöm osv...?

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

När airsoftaren säger "mosfet" menar han "mosfet switch", eller bara "switch" för det är vad enheten fungerar som. Det sitter mosfets i typ all elektronik. Du har miljarder mosfets i datorn du skriver på.

"burst unit" är en "burst unit", den ger dig burst och inget mer. Den har ingen switch-funktion.
Jobbar på Röda Stjärnan

alexander_85

Inlägg av alexander_85 »

ok, tack för svaret. ja har läst på nån hemsida att som det ä en typ av mosfet. men det ä då inte riktigt det.
så ger det nåt skydd för elen i vapnet?

Jokk

Re: Sv: Burst Unit till AEG.

Inlägg av Jokk »

Enda sättet jag kan tänka mig för en mosfet att skydda SA, är genom att löda dit ett extra par kablar mellan mosfet och SA. Så strömmen går direkt från mosfet till motor. Folk som vet mer får gärna rätta mig ifall jag har fel.

Kalle

Inlägg av Kalle »

Och det är precis det en traditionell "mosfet" är tänkt att göra. Där går tunna signalkablar från SA till enheten som agerar styrsignal för att kunna kräma hela batteriets arsenal rakt till motorn, via enheten, och på så sätt skydda SA eller/och få snabbare respons/rof.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Skriv svar