stendöd..?
stendöd..?
Hej
Min G&P bara dog plötsligt. Körde semi. Och plötsligt hakade den up sig. När jag tog ut magasinet och tittade ner i vapnet satt en kula fast. tänkte att det kanske hade att göra med att jag kört semi "slarvigt". pillade ut kulan men vapnet fortfarande dött. jag ser dock att jag fått smååå "klämskador" på batteriet (lipo typ Butterfly 7.2 2100). vet sedan tidgare att lipo är känsliga för mekanisk åverkan.. någon som har någe tips?
Fabian
Min G&P bara dog plötsligt. Körde semi. Och plötsligt hakade den up sig. När jag tog ut magasinet och tittade ner i vapnet satt en kula fast. tänkte att det kanske hade att göra med att jag kört semi "slarvigt". pillade ut kulan men vapnet fortfarande dött. jag ser dock att jag fått smååå "klämskador" på batteriet (lipo typ Butterfly 7.2 2100). vet sedan tidgare att lipo är känsliga för mekanisk åverkan.. någon som har någe tips?
Fabian
Lunar
LosPrimosLocos
LosPrimosLocos
-
Re: stendöd..?
Prova med ett annat batteri om du har tillgängligt.
Kolla att kablarna till motorn sitter ordentligt,skruva ut bottenplattan och rucka på dom.
Det är väl snabbfixarna,låter någon annan fylla i om det krävs mera.
Lycka till
Kolla att kablarna till motorn sitter ordentligt,skruva ut bottenplattan och rucka på dom.
Det är väl snabbfixarna,låter någon annan fylla i om det krävs mera.
Lycka till
Senast redigerad av 1 ChickenZliZe, redigerad totalt 0 gånger.
Mina Affärsredovisngar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ize#p75828
slå över till full auto och skjut, ibland hänger sig avtryckarmekanismen på semi, speciellt om man kör "slarvigt".
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
har inget annat batteri tyvärr. kan inte skjuta full auto. helt dött. bottenplattan i greppet? .. skiiiit .. 

Lunar
LosPrimosLocos
LosPrimosLocos
-
Bottenplattan i greppet.
Har du nån annan AEG att prova batteriet på förresten?
Har du nån annan AEG att prova batteriet på förresten?
om jag tittar ner där kulorna matas in tycker jag det sitter ett rör som sticket ut (där satt kulan fast) kan mekanismen ha låst sig?
24 juli 2013, 16:02:
mina andra vapen har mini-tamaya(?)
24 juli 2013, 16:02:
mina andra vapen har mini-tamaya(?)
Lunar
LosPrimosLocos
LosPrimosLocos
-
Om du vill få råd,så kan du åka ner till Vapenbutikens lokaler,det kan finnas folk som kan hjälpa dig där.
Ta med batteriet så kan dom även kolla om batteriet är trasigt.
Det är tyvärr alla råd jag kan ge dig,då jag är inte så hemma med elektroniken och mekaniken.
Ta med batteriet så kan dom även kolla om batteriet är trasigt.
Det är tyvärr alla råd jag kan ge dig,då jag är inte så hemma med elektroniken och mekaniken.
Re: Sv: stendöd..?
Du har testat att ladda batteriet fullt och köra igen? Är den helt tyst när du trycker på avtryckaren eller hör du motorn försöka röra sig?
Om det är helt tyst så har nog en kabel hoppat loss, om det låter som motorn försöker snurra så har det blivit stopp, alternativt är batteriet dåligt/trasigt.
Om det är helt tyst så har nog en kabel hoppat loss, om det låter som motorn försöker snurra så har det blivit stopp, alternativt är batteriet dåligt/trasigt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Skjutit mycket på semi? Kan vara sotning på trigger-bläcken. Speciellt om du kört med LiPo med hög mAh/volt.