Sugru Flat hop up

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Lazt

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Lazt »

Många r-hoppare limmar fast gummit (och kan använda ett hårdare tätare gummi då det inte står för själva hoppen längre) så det inte kasar fram och tillbaks och hamnar lite fel vid monteringen då ingen bula håller fast det.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

eddiepom

Inlägg av eddiepom »

Nån som har testat detta under lite längre tid? Håller den sig bra efter några tusen skott?

Lazt

Inlägg av Lazt »

min håller fint efter två påsar 0.3, typ 6-7000 skott?
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

eddiepom

Inlägg av eddiepom »

Nice! Ska bli intressant och kolla hur det blir :)

maximillian

Inlägg av maximillian »

Kan i alla fall meddela att min Sugru Hop funkade ypperligt under Tango S.O.T, bra träffbild och bra räckvidd.
Pipan var en PDI 6.04 av CQBR längd och med Green devil 0,28 i magasinen.

Ska testa orginalpipan med Sugru och testa med 0,30 eftersom det kändes som att 0,28 var unset lätta.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Har precis gjutit en sugru hop i KWA m4an och det såg riktigt bra ut. Har inte hunnit testa ute än bara. Funderar på om det går att applicera på en a&k m249? Nubben är ju inget vidare på dem.

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

jo har precis gjutigt en på min garderpipa undrar om man han nyttja en H spacer eller ska man ha nått annat?
Helvetes! Den där är ju stenhård!

PFA

Inlägg av PFA »

H-spacer är i det här fallet sämre än en vanlig gumminubb (i alla fall i teorin), eftersom den inte applicerar ett jämnt, vågrätt tryck över sugrun. Mycket bättre är att gjuta liten kub av sugru och skära till den till en M-nubb:

Bild
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

oki nu testade jag orginal "röret" som man får med m4 orginal! och nollad hopp verkar ge optimal kulbana!
Helvetes! Den där är ju stenhård!

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Nu väcker jag en gammal tråd här men jag hoppas det inte är några problem då jag vill fråga inom samma ämne.

Tänkte göra denna mod men skulle helst göra det i annan pipa än den svindyra nya Orga-pipan.

Tror ni jag kan ta en vanlig original 6,08 pipa och gjuta hopen i, för att sedan sätta den i Orga 6,23mm-pipan. Funderar på om den ädnå relativt lilla lilla skillnaden i diameter kanske inte spelar någon roll för passformen?

Skriv svar