Hur långt törs man gå?
-
Hur långt törs man gå?
Tjena
Ni kanske redan har diskuterat detta men frågar endå.
Hur stark fjäder tror ni att man kan byta ut på min AEG m4
Ni kanske redan har diskuterat detta men frågar endå.
Hur stark fjäder tror ni att man kan byta ut på min AEG m4
Re: Hur långt törs man gå?
Inte för att vara sådan men det är bra att veta vilken aeg det gäller, interna delar etc.
Men ska du skjuta auto gör inte så att den går hårdare än 125 m/s
Cqb 100 m/s
Men ska du skjuta auto gör inte så att den går hårdare än 125 m/s
Cqb 100 m/s
Min Affärsredovisning
ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story
Bytte till m150 i en snow wolf 82( v2 box i den.... ), allt annat orginal. Funkade skitbra. 

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
- Coolt, resten av ansiktet då?
Sen är väl Snow-wolf boxen förmodligen något förstärkt.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
They who dine on lost souls know only hunger
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Frågan är också, vad vill du åstadkomma? Tunga fjädrar ger högre utgångshastighet men precision och räckvidd beror på många saker. Utgångshastighet är bara en av dem och definitivt inte den viktigaste.
Med utgångshastigheter över ~125 m/s är du ganska begränsad eftersom många spel inte tillåter dem. Risken att skada någon ökar dessutom drastiskt och sakerna håller dåligt. Det är väldigt svårt att få en högtrimmad M4 att gå bra och stabilt.
Den bästa allround-lösningen är att lägga sig under 125 m/s och lägga pengarna på pipan och hopupen. Får du boxen ordentligt tät kan det räcka med 110-fjäder vilket gör att slitage på de inre delarna blir ganska litet och bössan håller.
Med utgångshastigheter över ~125 m/s är du ganska begränsad eftersom många spel inte tillåter dem. Risken att skada någon ökar dessutom drastiskt och sakerna håller dåligt. Det är väldigt svårt att få en högtrimmad M4 att gå bra och stabilt.
Den bästa allround-lösningen är att lägga sig under 125 m/s och lägga pengarna på pipan och hopupen. Får du boxen ordentligt tät kan det räcka med 110-fjäder vilket gör att slitage på de inre delarna blir ganska litet och bössan håller.

Jag testade en 150 fjäder när jag skulle köra semisniper. Boxen sprack efter en runda.
Hade en classic army blowback låda v2 som jag trodde var förstärkt men verkar inte så
Kör idag 120 fjäder istället. Går lika långt som innan med Madbulls blåa gummi så hopup är nog viktigare än utgångshastighet om det är range du är ute efter.
Hade även grymma problem när jag spelade då jag fick positionera om mig hela tiden för att inte vara för nära men det är väl vanesak om man vill harva in i sniperträsket
Hade en classic army blowback låda v2 som jag trodde var förstärkt men verkar inte så

Kör idag 120 fjäder istället. Går lika långt som innan med Madbulls blåa gummi så hopup är nog viktigare än utgångshastighet om det är range du är ute efter.
Hade även grymma problem när jag spelade då jag fick positionera om mig hela tiden för att inte vara för nära men det är väl vanesak om man vill harva in i sniperträsket

Version 2-boxar är generellt inget vidare att köra med högre trim i (M130 och uppåt), de har en tendens att spricka då.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Vad baserar du det på frange? Jag vet flera 190+ms boxar som håller.
Annars kan man bara göra cheapmodden så spricker dom inte i framkant iaf, men det är ju klart att JG default boxarna är väl kanske inte så jalla bra.
Annars kan man bara göra cheapmodden så spricker dom inte i framkant iaf, men det är ju klart att JG default boxarna är väl kanske inte så jalla bra.
-GU06
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Om man jämför med alla andra box-konstruktioner så är v2 den som är i särklass svagast i framkant. Även om det finns många v2-boxar som håller för tunga trim så är det nästan bara v2 som spricker. Jag har bara hört talas om en enda box som spruckit som inte varit en v2.
Det är dock inte bara fjädern som orsakar det utan det spelar viss roll vad man har för pistong, pistonghuvud osv, samt hur hårt hopupen trycker emot boxen framifrån.
Vad menar du med "cheapmod", Acepalm? Att runda hörnet närmast framkant?
Det är dock inte bara fjädern som orsakar det utan det spelar viss roll vad man har för pistong, pistonghuvud osv, samt hur hårt hopupen trycker emot boxen framifrån.
Vad menar du med "cheapmod", Acepalm? Att runda hörnet närmast framkant?

Att runda samtliga hörn 

-GU06