Så jag befarar att den inte har dessa av STTS rekommenderade uppgraderingar...
Barrelnut... och deltaring.... jag tog rikligt med bra täck tejp och pollygrip... inte på barrelnut då iom mitt RIS kom med någon egen del som täcks av riset så där täckte jag först med en duk och sen sket jag i duken... men som sagt det syns inte....
Däremot på min andra upper drog jag barrelnut med pollygrip
Jag vet inte som sagt om detta funkar för alla iom att jag är modell större har jag kraftigare utväxling... annars är det väll skruvstäd som gäller
Det enda lödande som jag stött på är vid motorn... dock har man inte gjort någon färg skillnad på kablarna men dom är i lite olika längd.. så den längre skall längre bort ..

Den kommer med en större kontakt i crane än vad som används i våra lipos.. så jag klippte och satte ny kontakt. Finns en form av omvandlare att köpa men kände att varför ha moduler när man kan ha allt rakt...
21 oktober 2012, 21:12:
Har nu försökt få igång bössan men det verkar som den förbi kopplar någonstans för när batteriet åker in rör sig gearboxen utan att avtryckaren är intryckt och säkringen går omedelbart.... jag är lite konfunderad...
Tips?
22 oktober 2012, 10:43:
Man brukar säga bättre sent än aldrig...
Idag av en händelse trillade det ner en pdf manual i mailen...
Ögnade igenom den och insåg att det fanns en eller två grejer jag löst på annat sätt och några saker som skiljer sig från systemas manual.
En väldigt viktig grej som jag missade och kan föranlett till mina problem var insättningen av motorn. Jag har satt skiftnyckel över magnet spolen i mitten hoppas inte detta lett till mina problem.
Skrev ett argt brev där jag frågade hur man kan skicka en så avancerad byggsats utan manual och inte kommentera mailet där man efterfrågar en utan sonika lite över en vecka senare droppar det bara ner...
Grrrrr hänsynslösa kineser....